Nie każdy chce być niewidzialny – świąteczna zbiórka dla samotnych seniorów
Możliwość stania się niewidzialnym to marzenie wielu dzieci (a nawet dorosłych), ale czasem niewidzialność nie jest niczym ekscytującym, zwłaszcza jeśli oznacza bycie niezauważanym przez innych ludzi. Właśnie temu poświęcona jest świąteczna akcja Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, od wielu lat zajmującego się pomocą samotnym seniorom. Przygotowany w ramach kampanii spot zachęca do udziału w zbiórce, dzięki której wolontariusze będą mogli odwiedzić osamotnione osoby starsze, zapewniając im wigilijny posiłek, prezent, świąteczną ozdobę oraz to, co najważniejsze w tym wyjątkowym czasie – bliskość. Akcję możecie wesprzeć, wchodząc tutaj.
John Dog dziękuje psom za wsparcie w czasie pandemii
Nadchodzi grudzień, a wraz z nim święta Bożego Narodzenia. Tym razem jednak będą one inne niż wszystkie – kończy się bowiem dziwny, pełen niepokoju rok 2020, który z powodu pandemii dla wielu osób był szczególnie trudny i wymagający. W swojej nowej bożonarodzeniowej kampanii polska marka John Dog oferująca karmy oraz akcesoria dla zwierząt postanowiła podziękować tym, którzy nierzadko byli naszymi jedynymi kompanami w czasie izolacji – psom. Świąteczny spot to wyraz wdzięczności dla pupili za wierne dotrzymywanie towarzystwa przez cały rok, a jednocześnie zachęta, by w te Święta wręczyć im naprawdę wyjątkowy prezent.
Dawid Konieczka – Młodszy Copywriter
Audio Ads
Google zdecydował się na poszerzenie listy dostępnych formatów reklamowych w ramach platformy YouTube. Rozwój usługi streamingu muzyki oraz podcastów sprawia, że coraz więcej użytkowników korzysta z YouTube wyłącznie go słuchając, dlatego nowy format reklam składa się ze ścieżki dźwiękowej oraz nieruchomego lub prostej animacji. Głównym celem reklam ma być budowanie świadomości marki, dlatego będą one rozliczanie w formacie CPM. Google wskazuje, iż format ten doskonale się sprawdza i znacząco wpływa na rozpoznawalność brandu.
Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads
Social media w kampanii wyborczej w USA
W Stanach Zjednoczonych zakończyła się trwająca ponad 2 lata kampania wyborcza, w której oprócz kandydatów główne role ponownie odgrywały Facebook i Twitter. Mimo wprowadzenia przez ostatnie lata wielu zmian w funkcjonowaniu tych platform, mających zapobiec rozprzestrzenianiu się kolejnej fali fake newsów, można już teraz stwierdzić, że celu nie udało się osiągnąć. Skutek? Po raz kolejny przedstawiciele Facebooka oraz Twittera zostali wezwani przed oblicze komisji sprawiedliwości Senatu, gdzie musieli tłumaczyć się z podjętych działań. Dodatkowo nad całą branżą mediów społecznościowych wisi widmo wprowadzenia nowych, jeszcze bardziej rygorystycznych prawnych regulacji.
Bartosz Robakowski – Specjalista ds. Social Media
Jaka piękna i długa reklama Apartu….
Co roku o tej porze wyczekujemy nowych świątecznych kampanii – przejeżdżającej ciężarówki Coca-Coli, wzruszającej reklamy od Allegro i innych… W tym zaczęliśmy sezon świątecznych reklam od kreacji firmy Apart, która zamiast uśmiechu i wzruszenia, u większości z nas wywołała zażenowanie i znudzenie.
Anna Lewandowska, Małgorzata Socha i Julia Wieniawa to trio, które miało zagwarantować marce wielki sukces. Co więc poszło nie tak?
Spot trwa ponad 4 minuty i przedstawia trzy przyjaciółki w świątecznej scenerii, a jego tłem muzycznym jest piosenka Zbigniewa Wodeckiego "Lubię wracać tam gdzie byłem". Przepych i luksus, tak typowe dla kampanii biżuterii, tutaj wyjątkowo biją po oczach, ocierając się o kicz, a zlepek różnych przypadkowych ujęć niestety nudzi. Być może odbiór reklamy nie byłby aż tak negatywny, gdyby nie obecna sytuacja w Polsce. Trwająca epidemia, kryzys, zamknięcie części usług i strajki, sprawiły, że takie obrazy drażnią nas bardziej niż zwykle.
Zaskoczyło nas również podejście marki do całej sprawy, która na swoim profilu na Facebooku zdecydowała się na bieżąco usuwać wszystkie negatywne komentarze dotyczące spotu.
Prawdopodobnie szybko zapomnielibyśmy o tej niezbyt udanej reklamie, gdyby nie znakomita parodia Klubu Komediowego. Film zatytułowany „Piękna i długa reklama Apartu” zadebiutował na YouTube 11 listopada i już osiągnął ponad 2 miliony wyświetleń! W świetny sposób wyśmiewa oryginalny spot marki, niejednokrotnie podkreślając jego długość. Ostrzegamy! Po obejrzeniu klipu od razu zachce Wam się śpiewać: “...minęły prawie cztery już minuty od startu, jaka piękna i długa reklama Apartu…”.
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media
Afera ze skradzionym zdjęciem
Blogerka Kasia Tusk poinformowała fanów na swoim instagramowym profilu o tym, że marka Zara Home bez jej zgody i wiedzy użyła w swoim sklepie internetowym jednego z jej zdjęć. Okazało się, że popularna sieciówka wykorzystała zdjęcie jej autorstwa, na którym w programie graficznym podmieniono jedynie poduszki.
Blogerka po konsultacji z prawnikami ustaliła kwotę, jakiej mogłaby domagać się w razie procesu (którego chciała uniknąć) i zaproponowała marce, aby wskazaną kwotę przekazała na rzecz dwóch chorych, potrzebujących dziewczynek. Zara przystała na takie warunki, ale kwota, jaka została przekazana na pomoc dzieciom, nie została ujawniona. Kasia Tusk skomentowała jedynie w swoim wpisie, że "było to raczej jedno z droższych zdjęć okien".
I choć jest to przykład bezprawnego wykorzystania zdjęcia, którego oczywiście nie pochwalamy, cieszymy się (razem z autorką), że sprawa miała pozytywny finał.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media