Internet News #17

Internet News #17

Zmiany w regulaminie WhatsAppa

Komunikator WhatsApp, który powszechnie uznawany jest za jedną z najbezpieczniejszych aplikacji do czatowania, zasiał ziarno wątpliwości wśród swoich użytkowników ogłoszoną niedawno aktualizacją regulaminu. Choć zmiany miały dotyczyć jedynie wprowadzania możliwości komunikacji z firmami, to spora część użytkowników uznała, że tak naprawdę chodzi o udostępnienie treści prywatnych rozmów Facebookowi, który jest właścicielem tej platformy.

Oliwy do ognia dodał wpis Elona Muska na Twitterze, który skutecznie zachęcił dziesiątki tysięcy użytkowników do porzucenia WhatsAppa na rzecz konkurencyjnego Signala. Sprawa stała się na tyle poważna, że Facebook zdecydował się na odroczenie wprowadzenia zmian – a takie działanie praktycznie nie zdarza się spółce Marka Zuckerberga!

Bartosz Robakowski – Specjalista ds. Social Media

Pozytywnie w nowy rok z Coca-Colą

Nie ma chyba osoby, która nie kojarzyłaby logo Coca-Coli czy kampanii tej marki. Tym razem producent postanowił zastąpić słynny napis noworocznymi postanowieniami. Wśród sloganów znalazły się takie hasła jak: “Odpocznę jak nigdy dotąd” czy “Nigdy więcej nie zatańczę bez ciebie”, mające na celu poprawę samopoczucia u konsumentów. Gigant umożliwił również zaprojektowanie własnej puszki ze swoim napisem. Kampania ma się pojawić także na Facebooku, Instagramie i Snapchacie.

Nietrafiona kampania reklamowa linii Ryanair

“Zaszczep się i leć” to hasło przewodnie oferty, jaką Ryanair przygotował dla swoich klientów na 2021 rok. Trwająca od 3 stycznia akcja nie spotkała się niestety z pozytywnym odbiorem. Kampania miała w zamyśle promocję podróżowania bez przeszkód dla osób, które poddały się szczepieniom. Konsumenci uznali jednak, że nawoływanie do latania w obecnej sytuacji przyczyni się raczej do zwiększonej transmisji Covid-19, a część osób zgłosiła obawy co do tego, że osoby niezaszczepione będą traktowane gorzej od reszty pasażerów. Skarga trafiła nawet na ręce pracowników z Urzędu ds. Standardów Reklamowych w Irlandii.

Joanna Kozłowska – Młodszy Copywriter

Ban dla Donalda Trumpa

W styczniu głośno było o czasowej blokadzie kont społecznościowych Donalda Trumpa. Ban profili na Twitterze, Facebooku i innych platformach był konsekwencją szturmu zwolenników byłego prezydenta na Kapitol. Trump wzywał do pokojowego rozejścia się, jednocześnie nazywając szturmujących patriotami i podtrzymując narrację o sfałszowanych wyborach.

Blokada nałożona przez media społecznościowe rozpoczęła dyskusję nad zakresem władzy właścicieli portali. Zdaniem szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen decyzja Twittera o permanentnym zablokowaniu konta Donalda Trumpa powinna być podjęta na podstawie prawa, a nie na bazie arbitralnej decyzji prywatnego koncernu. Aktualnie zarówno w USA, jak i Europie rozpoczęły się dyskusje na temat uregulowania działalności internetowych gigantów. W Unii Europejskiej trwają prace nad dwoma dużymi aktami prawnymi – Digital Services Act oraz Digital Market Act.

Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media

Akcja #otwieraMY

W ostatnim czasie cały internet obiegła informacja o akcji #otwieraMY. Trudna sytuacja przedsiębiorców spowodowana panującymi obostrzeniami w kraju doprowadziła do masowego buntu. Restauracje, kawiarnie, hotele i inne firmy, martwiąc się o swoje biznesy, zapowiedziały otwarcie działalności mimo obowiązujących restrykcji.

Skalę akcji na bieżąco można obserwować na Interaktywnej Mapie Wolnego Biznesu lub mediach społecznościowych pod hashtagiem #otwieraMy.

Patrycja Nalepa - Młodszy specjalista ds. Social Media

Skąd dynamicznie rosnąca popularność komunikatora Signal?

Signal jest jednym z darmowych komunikatorów, który ma niewątpliwie mnóstwo zalet. Dlaczego stał się on jednak szerzej znany użytkownikom dopiero w ostatnim czasie? Głównym sprawcą całego zamieszania jest aplikacja WhatsApp, która postanawiając wprowadzić zmiany w regulaminie – uznane przez wiele osób za kontrowersyjne – utraciła tym samym sporą liczbę zainteresowanych.

Nagły skok popularności Signal przypadł właśnie na ten moment, a z danych opublikowanych przez firmę Sensor Tower dowiadujemy się, że Signal zanotował w ujęciu tygodniowym aż 4200% wzrostu liczby użytkowników. Było to nie lada zaskoczeniem dla samych twórców aplikacji, ponieważ nie byli oni przygotowani na tak dużą liczbę nowych użytkowników. Efektem tego były problemy z logowaniem czy przesyłaniem wiadomości zwłaszcza 15 i 16 stycznia. Twórcom Signal udało się po tym burzliwym czasie przywrócić wydajność serwerów, dzięki czemu aktualnie można korzystać z aplikacji bez żadnych przeszkód.

Paulina Wicińska – Młodszy Copywriter