Internet News #18

Internet News #18

Internauci krytykują spot promocyjny kanału TVP Kobieta

Telewizja Polska zaprezentowała oficjalny spot promujący swój nowy kanał tematyczny, TVP Kobieta, który ma wystartować 8 marca. Klip przedstawia znane widzom prezenterki jak Marta Manowska czy Ida Nowakowska zajmujące się między innymi gotowaniem, sprzątaniem czy opieką nad dziećmi w otoczeniu pastelowej, głównie różowej scenografii.

Spot spotkał się z bardzo negatywną reakcją ze strony internautów, a także wielu specjalistów od marketingu – twórcom materiału zarzuca się przede wszystkim wykorzystywanie stereotypów, utrwalanie odrealnionego wizerunku kobiet oraz przerysowanie. Klip doczekał się nawet parodii przygotowanej przez warszawski Klub Komediowy.

Dawid Konieczka – Młodszy Copywriter

Przywracanie usuniętych treści na Instagramie

Instagram postanowił wprowadzić nowy folder, do którego będą trafiać usunięte z profilu treści. Co więcej, pojawia się także możliwość ich przywrócenia. Ta funkcjonalność z pewnością przyda się osobom, którym zdarza się przypadkowo coś usunąć. Ma to też pomóc ofiarom ataków hakerskich. Usunięte Stories pozostaną w folderze przez 24 godziny, a inne treści przez 30 dni – po tym czasie zostaną automatycznie i trwale usunięte.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media

Google rezygnuje z dopasowania przybliżonego z modyfikatorem

Google podejmuje kolejne kroki w kierunku upraszczania konfiguracji kampanii Google Ads, a co za tym idzie, pozostawienia większego pola do działania dla algorytmów kierujących kampaniami. Najnowszą decyzją Google jest rezygnacja z dopasowania BMM (przybliżone z modyfikatorem) słów kluczowych. W najbliższym czasie, frazy te będą dopasowywane do tych samych wyszukiwań co frazy z dopasowaniem “do wyrażenia”. Wszystko wskazuje na to, że Google dąży do automatyzacji kampanii, pozostawiając sobie coraz więcej możliwości do swobodnego dopasowywania fraz oraz wyświetlania reklam na podstawie swoich algorytmów.

Reklamy usług ślusarskich zablokowane w 4 krajach

Ciekawe informacje dobiegają z Niemiec, Szwecji, Belgii i Holandii – Google postanowił w tych krajach zablokować… reklamy usług ślusarskich. Branża, ze względu na swoją charakterystykę, jest na rynkach lokalnych bardzo chętnie reklamowana w Google Ads – użytkownicy w nagłej potrzebie od razu kierują się do Google, dlatego prawdopodobieństwo skorzystania z usługi jest bardzo wysokie. Niestety, okazało się, że często próbowali na tym skorzystać oszuści. Czy reklamy zostaną zablokowane także Polsce? Na ten moment nie ma takiej informacji, ale możliwe, że Google rozszerzy zakaz na kolejne kraje.

Wojciech Kasperczak – Team Leader Działu Google Ads

Pamiętacie Albicla lub Vero?

To aplikacje, które miały wygrać w walce z gigantem – Facebookiem, ale coś poszło nie tak. Czy taki sam los czeka #Clubhouse – zupełnie nową sieć społecznościową, która bardzo szybko zyskuje na popularności? Początkowo aplikacja miała służyć tylko celebrytom, dając poczucie "ekskluzywności". Obecnie jednak dostępna jest dla wszystkich użytkowników smartfonów Apple. Do czego służy Clubhouse? Głównie do rozmów na żywo, wyłącznie w postaci głosowej, bez wideo i zdjęć.

Co wpływa na popularność tej aplikacji? W głównej mierze możliwość rozmowy z celebrytami (np. Elonem Muskiem, Markiem Zuckerbergiem), czy posłuchania ich wypowiedzi na różne tematy. Czy aplikacja odniesie sukces? Ciężko powiedzieć, szczególnie że Facebook i Twitter pracują już nad swoimi wersjami Clubhouse.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Adam Mosseri prezentuje najnowszą funkcję Instagrama

Adam Mosseri, założyciel Instagrama, podczas udziału w talk-show A Little Late With Lilly, ogłosił, że platforma uruchamia wieloosobową funkcję rozmowy na żywo (do live’a będzie można zaprosić kilka osób!). Czekamy więc na zmiany, a w międzyczasie zachęcamy Was do obejrzenia video, w którym poruszany jest również temat filtrów na Instagramie.

Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media

Coca-Cola zapowiada testy swojej papierowej butelki

Marka już w październiku zeszłego roku przedstawiła prototyp papierowej butelki – PlantBottle – która ma w 100% nadawać się do recyklingu, jednocześnie chroniąc napój przed utratą gazu. Jak zapowiedział koncern, już latem tego roku pierwsze 2000 testowych papierowych butelek ma trafić do węgierskich sklepów. Wprowadzenie na rynek PlantBottle jest jednym z elementów projektu Coca-Coli, jakim jest Świat Bez Odpadów. Marka w 2018 roku zapowiedziała, że do roku 2030 pomoże w zbieraniu i poddawaniu recyklingowi takiej liczby butelek i puszek, jaka trafiła do konsumentów.

Zaprezentowany kilka miesięcy temu prototyp wciąż zawiera plastikową wyściółkę oraz nakrętkę. Czy marce uda się wprowadzić na rynek butelkę wykonaną w 100% z papieru? Na odpowiedź przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Katarzyna Hołowczak – Copywriter