EQUAL – kampania reklamowa Spotify
Monika Brodka i Ewa Farna na Times Square! Wszystko za sprawą najnowszej kampanii reklamowej Spotify o nazwie EQUAL (ang. równe). W ramach projektu promowane są wybrane artystki z całego świata.
Kobiety stanowią jedynie 1/5 wszystkich twórców muzycznych obecnych na listach przebojów i Spotify chce to zmienić poprzez wsparcie utalentowanych wokalistek. Serwis streamingowy wybrał lokalne artystki z ponad 50 krajów, które otrzymają w ramach programu wsparcie dotyczące marketingu i playlist przez następny rok.
Co ciekawe billboardy widoczne na placu na Manhattanie uchodzą za najdroższą przestrzeń reklamową na świecie – miesięczna opłata miejsca kosztuje od 1,5 mln do 4 mln dolarów.
Paulina Rybarczyk – Młodszy specjalista ds. Social Media
Lato pełne różnorodności – kampania Storytel
Storytel rozpoczął letnią kampanię “Lato pełne różnorodności”. Do akcji serwis z audiobookami zaprosił osoby, które reprezentują różne mniejszości, a celem kampanii jest celebracja różnorodności słuchaczy. Spot reklamujący kampanię pokazuje, że audiobooków może słuchać każdy – gdzie i kiedy chce – niezależnie od koloru skóry, orientacji seksualnej czy stanu zdrowia.
W spocie wystąpiły osoby z zespołem Downa, mężczyzna chorujący na bielactwo czy kobiety w związku jednopłciowym. 19-20 czerwca odbył się w Storytel również #weekenddumy (nawiązujący do czerwcowego Pride Month), w ramach którego swoją premierę miał serial “Ślepa miłość” opowiadający o osobach LGBTQ+.
Katarzyna Hołowczak – Copywriter
"Bez LGBT+ nie ma Polski”
Kończy się najważniejszy miesiąc dla społeczności LGBT+. Przez cały czerwiec pojawiło się wiele ciekawych kampanii społecznych, a w całej Polsce organizowane były tęczowe wydarzenia pod wspólnym szyldem Pride Month.
W dniu warszawskiej Parady Równości, 19 czerwca, rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez Gazeta.pl, Wyborcza.pl, "Gazetę Wyborczą”, Tok FM, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i agencję MullenLowe Warsaw. Ideą kampanii było wykluczenie liter: L, G, B i T z tekstów na portalach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych, co ma symbolizować wykluczenie tych osób ze społeczeństwa.
Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że osoby nieheteronormatywne są nieodłączną częścią Polski i społeczeństwa.
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media
Sceny z gry wideo promują turystykę w Irlandii
Assassin’s Creed Valhalla wciąż jest jedną z najpopularniejszych gier na konsolach i PC – w ubiegłym miesiącu na rynek trafił pierwszy fabularny dodatek do produkcji, który zabiera graczy do średniowiecznej Irlandii.
Tourism Ireland, firma promująca ten kraj jako kierunek wycieczek turystycznych, postanowiła więc wykorzystać popularność gry, chwalonej między innymi za doskonałą oprawę graficzną. Wraz z producentem Valhalli, studiem Ubisoft, przygotowała ona spot reklamowy zestawiający irlandzkie krajobrazy z gry z tymi prawdziwymi, zachęcając w ten sposób do odwiedzenia Irlandii nie tylko jako wirtualny asasyn, ale też w rzeczywistości.
Dawid Konieczka – Copywriter
Shopify partnerem polskiego TikToka
TikTok już kilka miesięcy temu połączył siły z platformą sprzedażową Shopify, jednak funkcjonalność ta nie była dostępna w Polsce. To się teraz zmieni! Platforma wprowadza funkcje, które mają ułatwić sprzedawcom optymalizację kampanii marketingowych oraz dotarcie do kreatywnej i zaangażowanej społeczności TikToka – a wszystko to, bez konieczności opuszczania Shopify! Jak wynika z badania przeprowadzonego we współpracy z Clear Strategy, użytkownicy TikToka są bardziej otwarci na reklamy niż użytkownicy innych platform, więc nowa możliwość zapewne okaże się bardzo atrakcyjna dla wielu marek.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media