Internet News #23

Internet News #23

Netflix and gaming? Gigant streamingu wkrótce wejdzie na rynek gier

Dla wielu z nas Netflix stał się nieodłącznym elementem codzienności – ogromna biblioteka filmów oraz seriali umila nam popołudnia i wieczory, ale niedługo oferta amerykańskiego giganta streamingu nieco się rozrośnie. W ostatnim czasie pojawiały się bowiem doniesienia mówiące o tym, że Netflix planuje wejść na rynek gier wideo, w tym tytułów VR – koncern potwierdził te plotki w ubiegłym tygodniu. Na początku firma skupi się na produkcji gier mobilnych, które na razie będą dostępne w ramach abonamentu bez dodatkowych opłat. Netflix już od pewnego czasu poszukuje do swojego zespołu osób związanych z branżą gamingu i wkrótce może stać się konkurencją – albo partnerem – dla największych graczy na rynku gier.

Dawid Konieczka – Copywriter

“Czy to Cię tłumaczy?” – nowa kampania bezpieczeństwa pod patronatem KRBRD

Pośpiech to jedna z najczęstszych wymówek, dla których kierowcy przekraczają prędkość, a piesi – z roztargnieniem wchodzą na jezdnię. Niestety – w jego wyniku dochodzi do ogromnej liczby wypadków – także tych śmiertelnych. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wraz z agencją Eskadra przygotowały serię edukacyjnych spotów, które w prosty sposób obrazują, co może się stać, kiedy zabraknie nam wyobraźni.


Joanna Kozłowska – Copywriter

Światowy Dzień Emoji

5 najpopularniejszych emoji

17 lipca obchodziliśmy Światowy Dzień Emoji. Z tej okazji amerykańska firma Adobe opublikowała wyniki swojego badania w zakresie trendów emoji. Respondentami ankiety zostało 7000 osób z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Japonii, Australii i Korei Południowej. Okazało się, że aż 89% z nich uważa, że emotikony ułatwiają komunikację mimo barier językowych.

W TOP 5 znalazły się emotikony:

#1 płacząca buźka,

#2 znak kciuka w górę,

#3 czerwone serce,

#4 buźka przesyłająca całusa,

#5 płacząca buźka.

Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media

TikTok x Spotify Premium

Logo TikToka

Platformy Spotify i TikTok rozpoczęły współpracę. W jej efekcie użytkownicy TikToka mogą skorzystać z usług Spotify Premium przez trzy miesiące zupełnie za darmo. Oferta skierowana jest również do polskich użytkowników tych serwisów. Są jednak pewne warunki – aby wygenerować specjalny kod, dzięki któremu można aktywować Premium na koncie Spotify, należy być pełnoletnim, wcześniej nie korzystać ze Spotify Premium oraz posiadać aktywny profil na TikToku.

Anna Mantej - Specjalista ds. Social Media

Walka z retuszem zdjęć w mediach społecznościowych

W Norwegii zostało uchwalone prawo, które ma być nowelizacją ustawy o marketingu i kontroli z 2009 roku. To sprzeciw wobec retuszu zdjęć w mediach społecznościowych. Nowe przepisy będą wymagać od influencerów oznaczania wszystkich zdjęć na profilach społecznościowych, które zostały wyretuszowane. Rząd ma nadzieję, że pomoże to w walce z nierealistycznymi standardami piękna.

Influencerzy będą musieli oznaczyć każde zdjęcie, w którym dokonano edycji rozmiaru ciała, kształtu i koloru skóry za pomocą aplikacji do retuszowania. Chociaż rząd przyznaje, że prawo może być trudne do wyegzekwowania, z pewnością jest to krok we właściwym kierunku, by uczynić media społecznościowe bezpieczniejszym i szczęśliwszym miejscem.

Iza Konieczna - Specjalista ds. Social Media