Znika Swipe Up – popularna funkcja Instagrama
Przesuwanie w górę to opcja umożliwiająca kierowanie widzów relacji na wskazane strony internetowe. Choć przez długi czas była ona skutecznym narzędziem marketingowym, a przy tym wyróżnikiem Instagrama na tle innych platform, zniknie z aplikacji już 30 sierpnia. Uwielbiane i chętnie stosowane przez użytkowników Swipe Up mają zastąpić pełniące podobną funkcję naklejki. Według jednego z przedstawicieli Instagrama naklejki jakoby lepiej pasują do sposobu, w jaki ludzie korzystają z aplikacji. Trudno tu jednak nie zauważyć również tego, że są one znacznie bardziej agresywną formą marketingu niż Swipe Up, szczególnie dlatego, że nie będzie można tak łatwo ich pominąć. Czy nowa funkcja przełoży się na wyższą sprzedaż w serwisie? Z pewnością dowiemy się o tym w kolejnych miesiącach.
Paulina Wicińska – Copywriter
Nowe, ekologiczne buty marki Adidas
Produkcja nowych ubrań i obuwia pochłania ogromne ilości wody oraz energii. Marka Adidas postanowiła ograniczyć się tylko do tego, co niezbędne, zatem zrezygnowano z procesu barwienia, a także zastosowano materiały pochodzące z recyklingu, w tym np. ze śmieci wydobytych z oceanu. Pominięcie procesu nadawania butom kolorów – i pozostawienie ich w odcieniach bieli – pozwala zaoszczędzić nawet 60% wody oraz energii. Na naszych oczach dzieje się zmiana, której potrzebuje planeta Ziemia i jej mieszkańcy. Oby jak najwięcej marek podążało śladami przetartymi przez Adidas!
Olimpijskie srebro sprzedane w licytacji charytatywnej
Maria Andrejczyk, zdobywczyni srebrnego medalu w rzucie oszczepem podczas igrzysk w Tokio, w połowie sierpnia wystawiła go na licytację charytatywną. Polska reprezentantka w ten sposób okazała wsparcie małemu Miłoszowi, który ze względu na wrodzoną wadę serduszka potrzebuje kosztownej operacji. Uczestników licytacji było wielu, jednak największą kwotę zaoferowała sieć sklepów Żabka, zasilając przelewem w wysokości 200 tysięcy złotych konto małego pacjenta walczącego o życie.
Największym jednak zwrotem akcji – a przy tym niesamowicie szlachetnym gestem – była decyzja sieci o tym, by srebrny medal pozostawić w rękach jego zdobywczyni, Marii Andrejczyk. Spontaniczna akcja stała się międzynarodowym viralem i opisały ją takie media jak The Times, The Sun czy rozrywkowy serwis internetowy 9GAG.
Zofia Balcer – Copywriter
Facebook zaprezentuje serię filmów w ramach wsparcia kampanii na rzecz osób z niepełnosprawnościami #WeThe15
#WeThe15 jest globalnym ruchem na rzecz praw człowieka reprezentującym 1,2 miliarda osób z niepełnosprawnością. Facebook we współpracy z Międzynarodowym Komitetem Paraolimpijskim przyłączył się do ich kampanii, tworząc materiały wideo, pokazujące jaką wartość dla osób z niepełnosprawnością może mieć sport.
Czteroczęściowa seria filmów prezentuje życie lokalnych społeczności z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Nowej Zelandii i Brazylii oraz pokazuje, w jaki sposób Facebook umożliwił ich członkom nawiązywanie kontaktów i rozwijanie pasji, dając w ten sposób realny wpływ na otaczającą ich rzeczywistość.
Paulina Rybarczyk – Młodszy specjalista ds. Social Media
Google zwiększa bezpieczeństwo nieletnich użytkowników w sieci
Zapowiedziane przez Google zmiany mają na celu ochronę użytkowników poniżej 18 roku życia przed nieodpowiednimi dla nich treściami. Nowe zasady i aktualizacje będą dotyczyły m.in. wyszukiwarki, YouTube, Google Play oraz reklam.
Jedną z planowanych nowych zasad, jest możliwość usunięcia swoich zdjęć z wyników wyszukiwania grafiki przez rodzica lub opiekuna osoby nieletniej. Kolejną zmianą ma być usunięcie z serwisu YouTube materiałów o charakterze mocno komercyjnym. Jeśli chodzi o działania reklamowe, zablokowane zostanie kierowanie reklam na podstawie wieku, płci lub zainteresowań osób poniżej 18. roku życia.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Angelina Jolie działa na rzecz Afganek
Uwaga całego świata zwrócona jest obecnie na to, co dzieje się w Afganistanie. Rządy innych krajów i wpływowe osoby podejmują działania, które mają na celu wsparcie Afgańczyków. Jedną z tych osób jest Angelina Jolie. Znana aktorka zaraz po przejęciu Afganistanu przez Talibów założyła profil na Instagramie, aby — jak sama pisze — móc za jego pośrednictwem dzielić się historiami osób mieszkających w Afganistanie.
W pierwszym poście amerykańska gwiazda opublikowała list otrzymany od nastolatki z Afganistanu. Od tego czasu pojawiły się jeszcze kolejne dwa posty.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media