Oddaj i zyskaj, czyli jak Ikea dąży do bycia bardziej eko
Z roku na rok nie tylko świadomi konsumenci, ale także marki dążą do tego, by być zero waste lub przynajmniej less waste. Oznacza to jednak pewne ograniczenia w produkcji, a tym samym w późniejszym wyrzucaniu zużytych przedmiotów. Ikea, zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, rusza z akcją Oddaj i zyskaj. Sieć odkupi od swoich klientów używane, maksymalnie 5-letnie meble, a następnie da im drugie życie. Odzyskane produkty trafią do działu circular hub, gdzie dostępne będą na sprzedaż w okazyjnych cenach.
Co trzeba zrobić, by odsprzedać sieci Ikea używaną komodę, stolik bądź inny mebel, który wciąż świetnie nadaje się do użytku? Wystarczy na stronie wypełnić formularz niezbędny do wykonania wyceny, a następnie oddać w Dziale Obsługi Klienta.
Marki wchodzą do świata metaverse: Nike i Niantic
Wiele marek decyduje się zaryzykować i wykorzystać kiełkujący potencjał różnego rodzaju nowinek technologicznych. W świecie metaverse szansę na rozwój dostrzegły między innymi Nike czy Niantic. Producent sportowej odzieży startuje z przeznaczoną dla graczy platformą Nikeland, która połączy w sobie świat rzeczywisty i wirtualny.
Możliwe będzie na przykład organizowanie różnego rodzaju rozgrywek sportowych na specjalnych arenach, a w przyszłości być może pojawią się nawet mistrzostwa świata rozmaitych dyscyplin. Niantic natomiast – firma stojąca za Pokemon Go – w nowej kampanii Meet You Out There przekonuje, że technologia nie może zastępować prawdziwych doświadczeń, a powinna jedynie pozwalać na odkrywanie nowych wrażeń i łączenie się z ludźmi w realnym świecie.
Zofia Balcer – Copywriter
Nowe udogodnienia atrakcyjne w okresie świątecznym
Aby ułatwić firmom promocję produktów w okresie świąt, Google wprowadza nowe adnotacje, dzięki którym reklamodawcy będą mogli wyróżnić w swojej ofercie szybką dostawę, czy łatwe zwroty. Dzięki nowym udogodnieniom kupujący będą w stanie sprawdzić, kiedy otrzymają zamówione produkty, jeszcze przed kliknięciem reklamy np. “Dostawa przed 24 grudnia”. Możliwe będzie także wykorzystanie oznaczenia “Szybko i bezpłatnie” w przypadku produktów, których dostawa trwa maksymalnie 5 dni i jest darmowa.
Adnotacje o zwrotach
Aby rozwiać obawy użytkowników dotyczące zwrotów, możliwe jest wyświetlanie informacji o wydłużonym okresie zwrotów w sezonie świątecznym. Użytkownik pod reklamą będzie mógł zauważyć komunikat typu „Bezpłatne zwroty w ciągu 90 dni” lub „Bezpłatne zwroty do 31 stycznia”. Wprowadzone adnotacje dotyczące dostawy i zwrotów będą wyświetlane w wyszukiwarce Google i Zakupach Google – w bezpłatnych i płatnych wynikach wyszukiwania.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Nowości na Instagramie – naklejka “LINK”
Pamiętacie, jak jeszcze niedawno należało zgromadzić minimum 10.000 followersów, aby móc udostępniać linki za pomocą opcji “Swipe Up”? To już przeszłość. Instagram umożliwił każdemu użytkownikowi udostępnianie stron, wprowadzając naklejkę “LINK” i usuwając tym samym opcję “Swipe Up”.
Instagram Reels i zmiany w wyglądzie
Instagram Reels to dość świeży typ treści, który początkowo pojawiał się tylko części użytkownikom. Dziś z tego formatu mogą korzystać wszyscy. Zmiana ta spowodowała pewne modyfikacje w wyglądzie aplikacji. W miejscu, gdzie do tej pory dodawało się posty, pojawiły się “rolki”. Obecnie chcąc skorzystać z opcji “Utwórz post”, należy przejść do swojego profilu. Znajdziemy ją w prawym górnym rogu.
Naklejka “Twoja kolej”
Zostając przy “naklejkach” nie sposób pominąć nowości “Twoja kolej”, która z naszych obserwacji jest bardzo chętnie wybierana przez użytkowników. Opcja ta umożliwia tworzenie publicznych wątków w relacjach. Dzięki niej uzyskać można większe zaangażowanie odbiorców, ale też odkrywać nowe profile.
Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media
Live Audio Rooms
Meta, właściciel Facebooka, zamierza zapłacić 50 tys. dolarów (czyli ponad 200 tys. zł) muzykom i artystom za tworzenie nagrań w funkcji Live Audio Rooms.
Live Audio Rooms to konkurencja dla wspominanej już kiedyś przez nas aplikacji Clubhouse. Według "The Information" Facebook zapłaci twórcom, którzy będą organizowali w aplikacji od czterech do sześciu sesji trwających co najmniej 30 minut.
Live Audio Rooms zostało uruchomione w Stanach Zjednoczonych w czerwcu. Co ciekawe znane nazwiska, które pojawiły się w Live Audio Rooms, to między innymi piosenkarka Miley Cyrus i komik Sherry Cola, jednak nie ma doniesień, że osoby te również otrzymały wynagrodzenie za pojawienie się w aplikacji.
Można odnieść wrażenie, że tylko Meta musi płacić twórcom za korzystanie z jej platformy, ale tak naprawdę takie zachowanie jest powszechne w całej branży. TikTok ma swój Creator Fund, Snap ma swój program Spotlight, a Twitter ma audio Spaces. Rzeczywiście, prawie każda większa platforma oferuje pewnego rodzaju zachęty finansowe, aby przyciągnąć i zatrzymać talenty. Pytanie tylko, kto zostanie, gdy skończą się pieniądze.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media