Supernova – aplikacja, która zmieni oblicze mediów społecznościowych?
Dominic O’Meara to autor nowopowstałej aplikacji Supernova która, choć przypomina dobrze nam znany Instagram czy Facebook, różni się od nich jedną zasadniczą kwestią – zobowiązuje się do tego, że będzie oddawać 60% zysków z reklam wybranym organizacjom charytatywnym. Wśród partnerów Supernovy są m.in. Ocean Cleanup, a także szereg organizacji działających na rzecz praw człowieka i zwierząt czy też walki ze zmianami klimatycznymi. Czy to oznacza, że nasza aktywność w social mediach w końcu będzie niosła za sobą korzyści dla innych? Czy polubienia postów okażą się szansą na wspieranie ulubionych organizacji charytatywnych? Moglibyśmy przekonać się o tym na własną rękę, jednak Supernova na iOS lub Androida nie jest jeszcze dostępna dla naszego regionu. Pozostaje zatem czekać na rozwój wydarzeń i śledzić odbiór aplikacji wśród użytkowników z innych państw.
Na TikToku można znaleźć wiele viralowych inspiracji kulinarnych – teraz będzie można zamówić je z dostawą do domu, bowiem platforma postanowiła otworzyć sieć restauracji o nazwie TikTok Kitchen. Menu będzie aktualizowane co kwartał i znajdziemy w nim to, co aktualnie trenduje w serwisie.
Na początek pojawi się 300 restauracji, a docelowo ma ich być 1000 w samych Stanach Zjednoczonych! Wszystkie lokale będą działać wyłącznie na dowóz. Na ten moment jeszcze nie wiadomo czy TikTok Kitchen pojawi się też w Europie.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Więcej opcji związanych z rozszerzeniami graficznymi w kampaniach Google Ads
Rozszerzenia uzupełniają reklamę w wyszukiwarce o odpowiednie elementy wizualne związane z produktami i usługami, dzięki którym użytkownik jest w stanie bliżej poznać daną markę. W najbliższych tygodniach będą wyświetlane także na komputerach.
Skutecznym rozwiązaniem może okazać się włączenie dynamicznych rozszerzeń graficznych, w których systemy uczące się same, dobierają ze strony docelowej najtrafniejsze obrazy i dołączają je do kreacji w odpowiadających im grupach reklam. Możliwe będzie także wykorzystanie obrazów z bezpłatnego banku zdjęć, w przypadku reklamodawców, u których uzyskanie elementów wizualnych ze strony docelowej jest utrudnione.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Facebook ogłosił nowości dla twórców
Tuż przed końcem roku Facebook ogłosił nowości, które wprowadza na swojej platformie – co ważne nowości te dotyczą głównie transmisji na żywo, ale nie tylko. Wśród newsów możemy przede wszystkim wymienić możliwość udostępniania linków, w które widzowie będą mogli wejść bez konieczności opuszczania live’a, a także możliwość organizowania sondaży w czasie rzeczywistym.
Transmisje na żywo będą mogły prowadzić razem cztery osoby, a widzowie będą mogli oglądać relacje live! To jednak nie wszystko, Facebook dodał również przycisk do zaobserwowania twórcy, kiedy doda on komentarz do postu. Warto wspomnieć również o ulepszonym rankingu komentarzy.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media