Super Bowl 2022, czyli największe sportowe reklamowe święto w roku
13 lutego amerykańska stacja NBC transmitowała na żywo finał Super Bowl. Jak co roku, w przerwie od sportowych rozgrywek, ekrany telewizorów przejął najdroższy na świecie blok reklamowy. Cena za emisję 30-sekundowego spotu wyniosła blisko 7 milionów dolarów. Na tę ofertę skusiło się kilka największych marek, które do współpracy zaprosiły gwiazdy Hollywood.
W reklamie dostawcy usług telekomunikacyjnych Verizon wystąpił Jim Carrey, ponownie wcielając się w kultową postać “faceta od kablówki”. Dowiaduje się on o istnieniu technologii 5G w zabawnym dialogu z gwiazdą serialu Never have I ever. Na antenie NBC pojawił się także spot Toyoty, w którym wystąpili niespokrewnieni ze sobą Jonesowie. Tommy Lee Jones, Rashida Jones i Leslie Jones w rytm piosenki Toma Jonesa przemierzają tundrę, by nieoczekiwanie spotkać Nicka Jonasa.
W bloku reklamowym, na który z niecierpliwością czekali znawcy branży, znalazły się też między innymi spoty Amazona ze Scarlett Johansson, BMW z Salmą Hayek i Arnoldem Schwarzeneggerem czy marki zapalniczek BIC ze Snoop Doggiem oraz Marthą Stewart.
Ciałopozytywna reklama sportowej odzieży Adidasa
W najnowszej kampanii reklamowej Adidas przekonuje, że ciałopozytywność polega na akceptacji różnorodności oraz zdecydowanej odpowiedzi marek odzieżowych na tak zróżnicowane potrzeby. W końcu każdy człowiek jest inny i nie ma dwóch identycznych par piersi. Łatwo jest uszyć bieliznę dla idealnych proporcji, natomiast przygotowanie biustonoszy dla każdego rodzaju sylwetki wymaga zaangażowania, świadomości, kreatywności oraz wysiłku.
Na stronie marki znalazł się baner przedstawiający nieocenzurowane zdjęcia nagich dekoltów, czym Adidas promuje swoje wsparcie niezależnie od kształtu czy rozmiaru i jednocześnie reklamuje sportową bieliznę. Marka przekonuje, że to przełomowy moment, w którym każda kobieta będzie mogła nosić idealnie dopasowany stanik i swobodnie uprawiać wybraną dyscyplinę sportu.
Zofia Balcer – Copywriter
Facebook odnotował spadek średniej dziennej liczby użytkowników
Facebook w ostatnim czasie zmaga się z różnymi problemami. Po raz pierwszy w historii tego portalu spadła średnia dzienna liczba użytkowników, tym samym spadek aż o około 25% zaliczyły również akcje Meta notowane na nowojorskiej giełdzie.
Według najnowszych danych w ostatnim kwartale 2021 r. Facebook stracił około pół miliona aktywnych użytkowników! Czym spowodowany jest ten spadek? Z pewnością tym, że część użytkowników opuszcza Facebooka i przenosi się do innych serwisów, takich jak TikTok czy YouTube.
Sam Mark Zuckerberg przyznaje, że:
Ludzie mają wiele możliwości wyboru sposobu spędzania czasu, a aplikacje takie jak TikTok rozwijają się bardzo szybko.
Twórca serwisu pomimo spadków i rosnącej konkurencji wierzy, iż firma ma przed sobą fantastyczną przyszłość związaną przede wszystkim z nowymi inwestycjami w serwisy wideo i wirtualną rzeczywistość.
Aleksandra Wardach – Specjalista ds. Social Media
Nowe typy rekomendacji w Google Ads
Google dodaje nowe rekomendacje oraz narzędzia, które pomogą reklamodawcom w zwiększeniu skuteczności w kampaniach Discovery, efektywniejszej optymalizacji kampanii wideo oraz automatycznym stosowaniu rekomendacji na dużą skalę.
Rekomendacje dostępne w panelu Google Ads wpływają na wynik optymalizacji kampanii, a tym samym przekładają się na ich skuteczność. Automatyczne stosowanie rekomendacji będzie możliwe na kontach menedżera, a do wykorzystania reklamodawcy będą mieli ponad 22 rodzaje rekomendacji. Po włączeniu funkcji automatyzacji rekomendacje będą wprowadzane na koncie, gdy tylko pojawią się nowe możliwości. W razie potrzeby reklamodawcy będą w stanie każdej chwili zrezygnować z zaproponowanej przez Google funkcji.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Bezpieczniej na Instagramie: nowe narzędzie do zarządzania aktywnością i bezpieczeństwem
Instagram wprowadza nowe narzędzie, które ma za zadanie ułatwić zarządzanie ustawieniami dotyczącymi bezpieczeństwa. Funkcja Security Checkup pomoże osobom, których konta mogły zostać zhakowane – umożliwiając sprawdzenie logowania, informacji profilowych czy aktualizację danych służących do odzyskiwania konta. Dodatkowo Instagram w wybranych krajach wprowadza opcję włączenia uwierzytelniania dwuskładnikowego za pomocą WhatsAppa, numeru telefonu czy aplikacji uwierzytelniającej.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media