Ministerstwo Zdrowia walczy ze stygmatyzacją zaburzeń psychicznych
W sierpniu na przystankach autobusowych i w innych przestrzeniach reklamy outdoorowej pojawiły się pierwsze plakaty zwiastujące nadchodzącą kampanię edukacyjno-informacyjną Ministerstwa Zdrowia. Akcja “Zobacz człowieka” ma na celu zwiększenie świadomości oraz wrażliwości społeczeństwa na szerokie spektrum zaburzeń psychicznych, z jakimi zmaga się niemal co czwarty Polak.
Ambasadorzy kampanii chcą stygmatyzację zastąpić otwartością i wsparciem, operując w spotach specyficznym językiem. Użyte zostało słowo “sądziłem/sądziłam”, które ma podwójne znaczenie: “wydawało mi się”, ale też “oceniłem/oceniłam”. Aby nadać akcji autentyczności, zaangażowano gwiazdy otwarcie mówiące o swoich własnych problemach dotyczących zdrowia psychicznego, a zwieńczeniem projektu będą publikowane na stronie materiały edukacyjne z udziałem ambasadorów.
Zofia Balcer – Zastępca Team Leadera Działu Copywritingu
Nowa funkcja w Google Ads – zamiana tekstu na mowę
Po przeanalizowaniu elementów tysiąca reklam w YouTube odkryto, że bardzo ważną rolę w skuteczności reklamy odgrywają składniki ścieżki audio: efekty dźwiękowe, muzyka oraz głos lektora. Na tej podstawie Google postanowił ułatwić reklamodawcom proces tworzenia atrakcyjnych reklam, dając możliwość wzbogacenia ich o dobrze brzmiącą ścieżkę lektorską. Dzięki sztucznej inteligencji reklamodawcy są w stanie przekształcić dane tekstowe w naturalnie brzmiące wypowiedzi, które następnie można nałożyć na ścieżkę dźwiękową filmu w YouTube.
Nowa funkcja od Google w języku angielskim (dostępna w USA) daje możliwość wyboru 7 różnych głosów (3 kobiece oraz 4 męskie), które różnią się od siebie barwą, ustawieniami głosu oraz stylem wypowiedzi, aby każdy reklamodawca mógł dobrać właściwy głos do swojej reklamy.
Nowa reklama firmy Sony
Jak się okazuje, reklama wideo stworzona przez firmę Sony wzbogacona o ścieżkę lektorską przyniosła o 25% większą rozpoznawalność reklamy oraz o 50% niższy koszt zainteresowanego użytkownika w porównaniu do reklamy z pierwotną ścieżką dźwiękową, która składała się z samej muzyki w tle. Na podstawie wyników firmy dowiedziono, jak ważną rolę odgrywają elementy dźwiękowe w odbiorze reklamy – bogate, intensywne doznania, które ułatwiają użytkownikom skupienie uwagi, a także dźwiękowe uzupełnienie i podkreślanie tego, co dzieje się na ekranie, pozwalają zwiększyć skuteczność reklam.
Nowa funkcja na razie nie jest jeszcze dostępna w języku polskim, ale Google planuje dodawać w przyszłości kolejne głosy oraz języki. Nie możemy się doczekać!
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Nowe reklamy produktowe na TikToku
Trendy w e-commerce przekładają się również na social media, których użytkownicy coraz częściej poszukują produktów i dokonują zakupów. Spełniając oczekiwania marek, ale także klientów, TikTok wprowadził trzy nowe formy reklamy tj. video produktów, reklamy z listą katalogów oraz wyświetlane podczas transmisji na żywo.
Tego typu rozwiązania są już doskonale znane i popularne na rynku chińskim – ciekawe czy sprawdzą się również w odbiorze przez zachodnich użytkowników, którzy są zainteresowani nie tylko oglądaniem filmików na TikToku.
Jak zapewnia TikTok, nowe formaty reklamowe są proste w obsłudze i mają szansę dotrzeć oraz przekonać do zakupu produktów użytkowników, co przełoży się również na zaprezentowanie marek w nowej odsłonie i wzrost sprzedaży.
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media
Meta rusza z kampanią My Kind of Place
Meta uruchomiła ogólnoeuropejską kampanię o nazwie My Kind of Place, która skierowana jest do użytkowników w wieku nastoletnim. Ma ona przypominać o dostępnych na Facebooku i Instagramie narzędziach przeznaczonych do zadbania o bezpieczeństwo młodych odbiorców.
W ramach kampanii pojawiła się seria filmików, które przedstawiają poszczególne funkcje, w tym m.in. filtr niechcianych słów, przypomnienie o zrobieniu sobie przerwy od aplikacji czy zarządzanie publikowanymi treściami, a także tym, kto je widzi. Nagrania zostały stworzone przez Loulou João – afro-belgijską ilustratorkę i animatorkę 3D. Partnerem polskiej odsłony jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media