Polski TikTok dla uczniów – Minister Edukacji zapowiedział aplikację MeduM
TikTok stał się w ostatnich latach jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych, z którego w wolnym czasie chętnie korzysta w szczególności młodzież. Zainteresowanie młodych Polaków tą platformą nie umknęło uwadze Ministerstwa Edukacji i Nauki – minister Przemysław Czarnek zapowiedział więc stworzenie aplikacji wzorowanej na chińskim serwisie, a także na amerykańskim Netflixie.
Wyceniony na ok. 30 mln złotych projekt nosi nazwę MeduM (Multimedialna Edukacja Młodzieży), będzie kierowany do uczniów w wieku 12-18 lat i ma przyjąć formę platformy VoD, na której młodzież znajdzie setki kilkuminutowych filmów o charakterze edukacyjnym, historycznym oraz kulturowym. MeduM ma w założeniu pomóc uczniom lepiej przyswajać wiedzę zdobywaną w szkole dzięki atrakcyjnej, znanej z social mediów formie.
Jeszcze więcej reklam przed filmami na YouTube
Większość z nas nie lubi niemożliwych do pominięcia reklam przed filmami na YouTube. Użytkownicy korzystający z darmowych kont muszą najczęściej oglądać 2 spoty tego rodzaju, ale wkrótce mogą one stać się jeszcze bardziej uciążliwe. Serwis zakończył bowiem testy bloków reklamowych składających się z aż 5 reklam, które w niedalekiej przyszłości mają być wyświetlane przed materiałami wideo.
YouTube tłumaczy, że spoty te będą trwać maksymalnie 6 sekund, co łącznie daje zaledwie pół minuty czekania; ponadto bloki pojawią się wyłącznie przed dłuższymi filmami, a do tego mają ograniczyć liczbę przerywników pojawiających się w czasie ich trwania. Internauci wskazują jednak, że nowa strategia serwisu ma przede wszystkim nakłonić darmowych użytkowników do wykupienia płatnej subskrypcji YouTube – wolnej od reklam.
Dawid Konieczka – Copywriter
Pomarańczowy znakiem towarowym? Allegro chce zastrzec kolor loga
Przedstawiciele platformy zgłosili do Urzędu Patentowego wniosek o uznanie koloru pomarańczowego za znak towarowy. Tak zastrzeżony odcień ma zniechęcić konkurencję do wykorzystywania tej samej barwy w celu przyciągnięcia klientów. Allegro od ponad 20 lat korzysta z koloru pomarańczowego w komunikacji marketingowej. Teraz musi udowodnić, że wybrany przez nich odcień kojarzy się konsumentom jednoznacznie z ich marką.
Allegro to niejedyna firma, która zastrzega kolor jako znak towarowy. Wcześniej zrobił to Play, Orange czy Milka. Warto wspomnieć, że nie zawsze się to udaje – Red Bull swego czasu nie otrzymał zgody na zastrzeżenie połączenia koloru niebieskiego i srebrnego. Czy największej platformie zakupowej w Polsce uda się zabezpieczyć kolor loga przed konkurencją? Najprawdopodobniej dowiemy się tego dopiero za kilka miesięcy.
Przejęcie serwisów Psy.pl i Koty.pl przez HiPets
Psy.pl i Koty.pl to adresy domen znane wszystkim miłośnikom zwierzaków w Polsce. Wieloletnie, regularne prowadzenie obydwu portali sprawiło, że stały się głównym medium i chętnie cytowanym źródłem informacji na temat dobrostanu kotów oraz psów. Dodatkowo zaangażowane są w adopcję bezdomnych zwierząt. Duża społeczność zebrana wokół obydwu adresów to doskonały target dla firmy HiPets, która postanowiła je przejąć.
HiPets oferuje szybką rezerwację wizyt u weterynarzy i groomerów za pomocą kilku kliknięć. Przejęcie mediów dedykowanych miłośnikom zwierząt ma pomóc w dotarciu do ponad miliona użytkowników. Firma wykupiła także prawa do organizacji plebiscytu “Serce dla Zwierząt”.
Gabriela Tarczyńska – Copywriter
Nowe narzędzia nadzoru rodzicielskiego na Instagramie
We wrześniu Meta rozpoczęła w Polsce wprowadzanie nowych narzędzi nadzoru rodzicielskiego na Instagramie. Od teraz rodzice mają możliwość między innymi:
- sprawdzenia, ile czasu dziecko spędza na Instagramie,
- ustawienia konkretnego przedziału czasowego, w którym dziecko może korzystać z aplikacji,
- sprawdzania, kim są obserwujący i obserwowani na koncie dziecka;
- dostępu do szczegółowych informacji w sytuacji, gdy dziecko zdecyduje się zgłosić dany profil/post.
Nowe funkcje oprócz bezpieczeństwa mają na celu pomóc najmłodszym użytkownikom lepiej zarządzać czasem w kultowej aplikacji.
Patrycja Nalepa – Specjalista ds. Social Media
"TikTok jest jak Google dla nastolatków"
Według nowego badania przeprowadzonego przez NewsGuard liczba fake newsów publikowanych na platformie jest szczególnie wysoka – aż co piąty film w serwisie zawiera fałszywe informacje. Najbardziej niepokojące jest jednak to, że właśnie z tego serwisu młodzież najczęściej pozyskuje wiadomości ze świata.
Rzecznik TikToka stwierdził, że regulamin aplikacji jasno określa, że nie ma w niej miejsca na szerzenie szkodliwych dezinformacji, a wszystkie filmy przesłane na platformę są sprawdzane przez sztuczną inteligencję. Jeśli wykryje ona niezgodności, wideo jest usuwane lub wysyłane do moderatora w celu dalszej weryfikacji.
Nie zmienia to jednak faktu, że serwisy takie jak TikTok czy Facebook pełne są fałszywych informacji i właśnie dlatego tak ważne jest potwierdzanie w kilku źródłach wiadomości obejrzanych czy przeczytanych w sieci.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media