“Z energią jądrową na co dzień” – rodzina Atomickich edukuje Polaków
Podniesienie świadomości społecznej na temat energetyki jądrowej oraz budowa świadomego i stabilnego poziomu akceptacji dla tego typu rozwiązań to dwa główne założenia nowej kampanii Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Sympatyczna rodzina Atomickich na przykładach z codziennego życia ma uświadamiać Polakom, w jaki sposób energetyka jądrowa oraz budowa nowoczesnych elektrowni mogą wpłynąć na nasze życie. Jako plusy wymienia się np. stałe dostawy prądu w niskiej cenie. Kampania prowadzona jest za pomocą spotów reklamowych.
Joanna Kozłowska – Copywriter
Personalizacja aktualności na Facebooku
Meta wprowadza nowe opcje personalizacji Aktualności na Facebooku, aby użytkownicy mogli wybrać, jakie treści są dla nich najistotniejsze. Przy postach od znajomych i ze społeczności, a także postach proponowanych przez Facebooka będzie można wybrać opcję pokaż więcej lub pokaż mniej – w zależności od tego, czy dana treść nas interesuje. W ten sposób Meta udoskonala swoje systemy AI, aby stawały się inteligentniejsze i skuteczniejsze. Nowa funkcja ma się od czasu do czasu pokazywać w treściach wyświetlanych na stronie głównej, a już wkrótce będzie dostępna po kliknięciu ikony trzech kropek.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Nowe formaty reklamowe od Meta
W październiku Meta ogłosiła, że testuje nowe sposoby reklamowania się za pomocą krótkich formatów wideo. Filmy reklamowe mają pojawić się na Facebook Reels. Ten nowy format nazwany przez Meta post-loop ma polegać na tym, że rolki (które odtwarzają się wielokrotnie) będą się zapętlać po tym, gdy już nasza reklama się zakończy.
Ale to nie wszystko. Kolejną nowością mają być poziomo przewijane reklamy zawierające od 2 do 10 obrazów, które będą wyświetlane u dołu ekranu podczas oglądania Facebook Reels.
Zmiany w formatach reklamowych nie ominą również Instagrama. Nowe reklamy pojawią się w zakładce Eksploruj, dzięki czemu posty sponsorowane będą wyświetlane mozaice obrazów o różnych trendach tematycznych.
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media
Kampania Stopklatki “Power Lejdi” łamie stereotypy związane z płcią
W naszej kulturze wciąż funkcjonuje wiele stereotypów związanych z płcią. Ich obalaniem postanowiła zająć się Stopklataka, która ostatnio wyprodukowała autorski serial “To nie ze mną”. Jego bohaterka, Tosia, jest mechaniczką samochodową, natomiast druga z postaci, Michał, to samotny ojciec wychowujący dzieci. Kampania społeczna nawiązująca do produkcji obejmuje spot stworzony w klimacie reklamy telezakupów, w którym reklamowane są różowe narzędzia Power Lejdi, stworzone z myślą o “słabych i niezaradnych” kobietach.
Twórcy kampanii uruchomili też infolinię, poprzez którą, rzekomo, można było dokonać zakupu zestawu. Prowokacja udała się, gdyż dzwoniący często wyrażali swoje oburzenie dotyczące treści i sposobu przekazu spotu. Wyjaśnienie idei akcji można znaleźć natomiast w filmie poniżej.
Joanna Kozłowska – Copywriter
Nazwa i logo firmy, czyli nowe typy zasobów w reklamach sponsorowanych
W ciągu najbliższych tygodni Google wprowadzi nazwy firm i logo w reklamach w wyszukiwarce w wersji beta – ma to na celu ochronę tożsamości marki reklamodawcy, a także bezpieczeństwa użytkowników. Aby zasoby były wyświetlane w wyszukiwarce, reklamodawca musi spełnić wymagania kwalifikacyjne oraz przejść program weryfikacji nazw i logo firm.
Jeżeli Google nie będzie w stanie wyświetlić logotypu danego reklamodawcy, doda do reklamy niebieską ikonę kuli ziemskiej, jeżeli natomiast problem pojawi się w przypadku nazwy firmy – Google zaciągnie nazwę domeny z docelowego adresu witryny.
Gdy Google znajdzie nazwę i logo firmy na stronie reklamodawcy, automatycznie doda je do kampanii. Reklamodawca będzie miał wówczas możliwość wyboru (z poziomu panelu Google Ads), które informacje chce w reklamie uwzględnić. Istnieje jednak możliwość dodania zasobów ręcznie.
Aktualnie nazwy i logo firm dostępne są jedynie w wyszukiwarce w wersji mobilnej: na komputery zostaną wprowadzone w przyszłym roku. Nazwy firm dostępne są w języku angielskim, japońskim, francuskim i niemieckim (na polskich kontach także zaczęły się pojawiać). Z początkiem przyszłego roku Google zacznie je wprowadzać także w dodatkowych językach.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads