Punkty karne na TikToku
TikTok postanowił wprowadzić system punktów karnych dla użytkowników łamiących regulamin serwisu. Zmiana ta ma na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa, a także przyspieszenie reakcji na nagminne wykroczenia.
Gdy użytkownik osiągnie maksymalny próg punktów karnych przewidzianych w ramach określonej funkcji lub kategorii, jego konto zostanie zablokowane na stałe. Wysokość progów różni się w zależności od szkodliwości danego działania. Ponadto, osoby, które zgromadzą dużą liczbę punktów karnych w ramach różnych kategorii, polityk czy funkcji, również będą blokowane.
Punkty karne będą znikać po 90 dniach. TikTok nadal będzie stosował natychmiastową blokadę konta wobec użytkowników dopuszczających się poważnych wykroczeń.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Zmiany w kierowaniu reklam na treść strony
Reklamy graficzne oraz wideo były dotychczas wyświetlane tylko przy treściach, które pasowały zarówno do tematów, miejsc docelowych, jak i słów kluczowych, na które reklamy były kierowane. Po wprowadzeniu zmian w marcu 2023 reklama będzie mogła się wyświetlać przy treściach pasujących do któregokolwiek z ustalonych warunków. Dzięki modyfikacjom zarządzanie opcjami kierowania będzie ułatwione ze względu na umieszczenie wszystkich ich sposobów w jednym miejscu.
Szybki dostęp do ustawień kampanii
Na kontach Google Ads zaczęła pojawiać się możliwość edytowania kampanii bez konieczności przechodzenia w panel ustawień – obok nazwy kampanii (widok “Kampanie”) znajduje się ikona koła zębatego, która daje możliwość szybkiego podglądu ustawień i wprowadzenia ewentualnych modyfikacji.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Abonament Meta Verified – płatny Facebook i Instagram
19 lutego Mark Zuckerberg zapowiedział wprowadzenie Meta Verified, czyli płatnego planu premium dla Facebook'a i Instagram'a. Według Zuckerberga usługa zapewni abonentom „bezpośredni dostęp do obsługi klienta” i dodatkową ochronę przed podszywaniem się pod inne osoby. „Ta nowa funkcja ma na celu zwiększenie autentyczności i bezpieczeństwa naszych usług”.
Co zyskasz dzięki Meta Verified?
- zweryfikowaną odznakę potwierdzającą, że jesteś prawdziwą sobą i Twoje konto zostało uwierzytelnione za pomocą urzędowego dokumentu tożsamości,
- większą ochronę przed podszywaniem się, dzięki aktywnemu monitorowaniu kont podszywaczy, którzy mogą atakować osoby z rosnącą liczbą odbiorców online,
- pomoc konsultanta, gdy jej potrzebujesz – dostęp do prawdziwej osoby w przypadku problemów z kontem,
- zwiększoną widoczność i zasięg z wyeksponowaniem niektórych obszarów platformy – takich jak wyszukiwanie, komentarze i rekomendacje.
Jak się prezentują ceny Meta Verified? 11,99 dolarów miesięcznie to kwota, jaką zapłacimy za wersję na przeglądarkę Internetową oraz 14,99 dolarów miesięcznie za wersję na systemy mobilne z iOS oraz Androidem.
Nowy produkt jest dostępny w Australii i Nowej Zelandii od końca lutego 2023 roku.
Iza Konieczna – Specjalista ds. Social Media