Aktualizacja zasad Google dotyczących koronawirusa (COVID-19)
W czerwcu tego roku Google usunie ograniczenia w zakresie treści związanych z COVID-19 w ramach zasad dotyczących zdarzeń o charakterze wrażliwym.
Reklamy zawierające wyrażenia związane z COVID-19 nie będą podlegały wcześniej nałożonym ograniczeniom; nie będzie wymagane również uzyskanie akceptacji od LegitScript oraz Project N95.
Zmiany dotyczyć będą reklam produktowych oraz bezpłatnych informacji o produktach związanych z koronawirusem, w tym także o szczepionkach i niektórych rodzajach masek.
Pomimo wprowadzenia tych aktualizacji treści związane z COVID-19 nadal podlegać będą wszystkim pozostałym zasadom Zakupów Google.
Nowe sposoby dotarcia do pokolenia Z za pośrednictwem platformy YouTube
Google ogłosił, że w nadchodzących miesiącach reklamodawcy będą mieli możliwość lepszego dotarcia do osób z pokolenia Z za pośrednictwem Gen Z Music oraz Trending Music.
Pierwsze z rozwiązań to identyfikowanie przez sztuczną inteligencję YouTube utworów, które zyskują na popularności wśród odbiorców z pokolenia Z, dzięki czemu reklamodawcy będą w stanie dopasować reklamy do muzyki, która z nimi rezonuje. Pakiet dostępny będzie dla formatów długich oraz audio.
Drugim rozwiązaniem jest Trending Music, czyli pilotażowy program w formatach Shorts, który opierać się będzie na wdrażaniu popularnej muzyki w filmach krótkometrażowych dla reklamodawców.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Palikot i Wojewódzki skazani – wyrok w sprawie złamania zakazu reklamy alkoholu w social mediach
Warszawski sąd nie miał wątpliwości, że Janusz Palikot, Jakub Wojewódzki oraz Tomasz Czechowski złamali ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, dlatego wydał wyrok skazujący. W konsekwencji były poseł jest zobligowany do zapłaty grzywny w wysokości 80 tys. zł, z kolei gwiazda TVN i ich wspólnik 70 tys. zł.
Wszystko to nie byłoby możliwe bez zaangażowania działającego w social mediach aktywisty – Jana Śpiewaka, który osobiście złożył zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa do warszawskiej prokuratury. Czy przypadek ten stanie się początkiem prawdziwej alkoholowej krucjaty i ukróci celebrycką samowolę? Pozostaje śledzić nam poczynania Janka na jego SM (Twitter, Instagram).
Paulina Wicińska – Copywriter
Instagram przygotowuje nową aplikację tekstową, która będzie konkurencją dla Twittera
Premiera planowana jest na czerwiec tego roku. Informacje na ten temat ujawniła Lia Haberman, która opublikowała fragment prezentacji nowego produktu. Wizualnie nowa aplikacja łączy elementy Twittera i Instagrama. Choć nieznana jest jeszcze jej nazwa, roboczo oznaczono ją jako „P92” lub „Barcelona”.
Będzie ona zintegrowana z Instagramem, umożliwiając użytkownikom korzystanie z tego samego hasła i nazwy profilu z zachowaniem liczby obserwujących czy bio. Co więcej, użytkownicy innych aplikacji Meta będą mogli znaleźć nasz profil i wchodzić z nami w interakcję.
Nowa aplikacja umożliwi publikowanie postów o długości do 500 znaków z linkami, zdjęciami i filmami trwającymi do 5 minut. Użytkownicy będą mogli angażować się w dyskusję za pomocą polubień, odpowiedzi i repostów.
Michalina Garbal - Specjalista ds. Social Media
Rozwijaj bazę swoich klientów dzięki nowym funkcjom generowania leadów
Meta oferuje różnorodne opcje, które pozwalają firmom pozyskiwać dane kontaktowe potencjalnych klientów. Choć wydawać by się mogło, że to już wszystko, co może dostarczyć w zakresie generowania leadów, prace nad rozwojem tej funkcji wciąż trwają.
Pierwszą z najnowszych zmian jest zwiększenie dynamiki reklam kontaktowych. W jaki sposób? Umożliwiając automatyczną aktualizację formularzy pytań i odpowiedzi na podstawie odpowiedzi użytkownika.
W najbliższym czasie udostępniona zostanie także możliwość nakładania formularzy błyskawicznych na stronę internetową w przeglądarce aplikacji. Dzięki temu użytkownik może dowiedzieć się więcej o działalności firmy, a następnie w prosty sposób przesłać dane kontaktowe.
Dodatkowo firmy korzystające z nowego środowiska stron mogą bezpłatnie angażować potencjalnych klientów i pozyskiwać kontakty, dodając na swojej stronie na Facebooku przycisk CTA zachęcający odbiorców do wysyłania wiadomości. Jest to doskonała opcja dla firm, które nie zdecydowały się jeszcze na konfigurację kampanii.
Wiktoria Podpora - Specjalista ds. Social Media