Polski rynek influencer marketingu – wyniki raportu
Platforma Reach a Blogger po raz kolejny poddała badaniu rynek influencerski w Polsce. Z przedstawionego raportu wysuwają się interesujące wnioski, które posłużą zarówno reklamodawcom, jak i twórcom. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami:
- obecnie do promocji najchętniej wybiera się Instagram, ale w porównaniu do zeszłego roku TikTok zyskał aż 20%, co sprawiło, że wraz z Facebookiem jest drugą najpopularniejszą platformą,
- w 76,3% marki preferują do współpracy twórców o średnich zasięgach (do 10 tys. obserwatorów),
- reklamy w mediach społecznościowych mają zwykle na celu wzmocnienie rozpoznawalności firmy lub produktu oraz zwiększenie sprzedaży,
- konieczność oznaczania współprac przede wszystkim posłuży konsumentom, przy czym aż 49,5% respondentów wskazuje, że stracą na niej twórcy.
Więcej na temat wyników badania przeczytasz na stronie Reach a Blogger.
Ewa Rękas – Copywriter
YouTube zapowiada zaostrzoną politykę wobec treści podważających naukową wiedzę o zdrowiu i medycynie
YouTube cyklicznie aktualizuje swoją politykę publikacji treści. Ostatnio szczególną uwagę serwisu zwróciły filmy zawierające dezinformację medyczną. Dlatego też wkrótce wszelkie nagrania, których autorzy próbują podważać skuteczność terapii onkologicznych i np. zachęcają do przyjmowania witaminy C zamiast radioterapii, będą bezwzględnie kasowane. Zniknąć też mają treści antyszczepionkowe oraz promujące tzw. medycynę alternatywną.
W nowej polityce serwisu treści medyczne mają dzielić się na trzy grupy – profilaktyczne, lecznicze i zaprzeczające. Nagrania, które zostaną uznane za należące do ostatniej z nich, będą usuwane. Weryfikacja oraz przydzielenie konkretnego filmu do jednej z kategorii odbywać ma się na podstawie wytycznych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), a w razie potrzeby także informacji od lokalnych władz.
Julia Łupińska – Copywriter
Google testuje nową formę wyświetlania rozszerzenia połączeń
Na początku sierpnia zaobserwowana została nowa forma wyświetlania rozszerzeń połączeń – użytkownicy korzystający z urządzeń desktopowych po kliknięciu w przycisk mają możliwość skopiowania numeru telefonu lub zeskanowania kodu QR, by uzyskać połączenie z numerem.
Dodatkowa jednostka reklamowa w wynikach wyszukiwania
W dotychczasowych wynikach wyszukiwania po wpisaniu konkretnego wyrażenia kluczowego mogliśmy zobaczyć maksymalnie cztery jednostki reklamowe po kolei. W ostatnim czasie miały jednak miejsce wyszukiwania, w których użytkownikom wyświetlało się pięć reklam, czyli o jedną więcej niż do tej pory. Sytuacja została uwieczniona na poniższym zrzucie.
Wycofanie podobnych odbiorców z Google Ads
Z dniem 01.08 ze wszystkich grup reklam oraz kampanii usunięte zostaną listy podobnych odbiorców. Jeżeli w którejkolwiek ze swoich kampanii wciąż korzystasz z danej listy – sprawdź ustawienia i odpowiednio je dostosuj.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads
Facebook wprowadza nowe wymagania wobec administratorów grup
Facebook ogłosił wprowadzenie nowych zasad dla osób zarządzających grupami na tej platformie. Administratorzy zostali zaskoczeni powiadomieniem, które wymusza na nich większą aktywność. Jeśli w przeciągu sześciu dni od otrzymania informacji nie dostosują się do nowych wymagań, Facebook zastrzega sobie prawo samodzielnego nadania tej roli innemu członkowi danej grupy. Rozwiązanie to naturalnie wzbudziło poruszenie – administratorzy obawiają się utraty kontroli nad grupami w sytuacjach, gdy przez jakiś czas nie będą mogli zajmować się ich moderowaniem.
Anna Mantej - Specjalista ds. Social Media
Kampania "W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem"
Nie od dziś wiemy, jak ważne jest bezpieczeństwo na drodze, zwłaszcza dla rowerzystów. Dlatego kampania "W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem", stworzona przez kreatywną agencję White Bits, od razu przyciągnęła uwagę mediów i użytkowników sieci. Znakomite grafiki i przemyślane przekazy zdobywają serca internautów.
To, co wyróżnia kampanię na tle innych, to innowacyjne podejście do tworzenia grafik. Zamiast tradycyjnych metod, White Bits postawiło na sztuczną inteligencję. Dzięki AI, grafiki mają nie tylko wyjątkowy charakter, ale również doskonale oddają ducha kampanii – nowoczesność połączoną z troską o bezpieczeństwo. Użytkownicy doceniają zarówno ważność przekazu, jak i estetykę grafik. Posty w ramach kampanii są masowo udostępniane, a komentarze pełne są słów uznania dla twórców.
Nie ma wątpliwości, że "W Podlaskiem jeżdżę z kaskiem" to kampania, która nie tylko podnosi świadomość bezpiecznej jazdy na rowerze, ale również pokazuje, jak nowoczesne technologie mogą być efektywnie wykorzystywane w dziedzinie marketingu. Kampania White Bits to dowód na to, że połączenie kreatywności z nowoczesnymi technologiami to przepis na sukces. Oby więcej takich inicjatyw w przyszłości!
Izabela Konieczna - Specjalista ds. Social Media