Internet News #49

Internet News #49

Nowe opcje prywatności na Instagramie dla użytkowników

Instagram wprowadza nową funkcję umożliwiającą ukrycie aktywności użytkowników, takich jak polubienia, przed innymi użytkownikami. To krok w kierunku większej prywatności na platformie, zgodnie z rosnącym trendem zachodnich rynków społecznościowych.

Podobne rozwiązanie oferuje także platforma X, gdzie subskrybenci X Premium mogą chronić swoje polubienia. Elon Musk idzie jeszcze dalej, oferując wsparcie prawników dla użytkowników X niesprawiedliwie traktowanych przez pracodawców ze względu na ich aktywność na platformie.

Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media

TikTok staje się platformą do handlu internetowego

Wrzesień to miesiąc zmian dla platformy TikTok funkcjonującej w Stanach Zjednoczonych. W aplikacji pojawiła się bowiem nowa zakładka Shop, która skupia prezentacje produktów i ma na celu skrócenie ścieżki zakupowej. Dzięki niej odbiorcy mogą finalizować transakcje bez konieczności opuszczania aplikacji.

tiktok uruchamia sprzedaz w aplikacji

Nowe narzędzie spełnia też funkcję marketingową, ponieważ podpowiada użytkownikom, gdzie i jak mogą zaopatrzyć się w produkt. Poza tym zapewnia bezpieczne płatności oraz dba o logistykę, oferując usługę magazynowania, a także wysyłki produktów. Co więcej, korzystający z TikTok Shop sprzedawcy zyskują dostęp do danych analitycznych, jak również narzędzi pomocnych w tworzeniu promocyjnych wideo.

TikTok Shop obecnie funkcjonuje jedynie w USA, ale już określany jest jako konkurent największych platform zakupowych.

Emocjonalny apel o zachowanie ostrożności za kierownicą

W tym miesiącu rozpoczęła się kampania społeczna "Inni też popełniają błędy. Zwolnij" przygotowana przez Ministerstwo Infrastruktury oraz Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Akcja ma na celu promocję prawidłowych wzorców zachowań, w tym przede wszystkim przypomnienie kluczowej zasady – zachowania ograniczonego zaufania na drodze.

W opublikowanym niedawno spocie w kinowej odsłonie poznajemy drastyczne konsekwencje jazdy z nadmierną prędkością, która często całkowicie ogranicza możliwość zareagowania na błąd innej osoby. Mamy nadzieję, że krótki film z ważnym przesłaniem dotrze do jak największej liczby kierowców oraz przekona do zdejmowania nogi z gazu.

Ewa Rękas – Copywriter

Zalando rezygnuje z recenzji, wprowadzając w zamian ankiety

Wiele osób przed podjęciem decyzji o zakupie w sklepie internetowym sprawdza, jak produkt został oceniony przez innych kupujących. Jednak popularna platforma Zalando zdecydowała się na usunięcie możliwości wystawiania opinii, jak również wszystkich napisanych wcześniej recenzji. Początkowo użytkownicy podejrzewali chwilową awarię, jednak szybko okazało się, że to wynik celowych działań.

Jak tłumaczy Zalando, w czasie działania funkcji tylko ok. 3% kupujących decydowało się na wystawienie opinii, co sprawiało, że wiele butów, ubrań i innych oferowanych na stronie produktów nie miało ani jednej recenzji. Taki stan rzeczy miał przyczynić się do podjęcia kontrowersyjnej decyzji o usunięciu wszystkich komentarzy. W zamian platforma wprowadza krótkie ankiety, pozwalające ocenić, czy opis produktu pomógł przy dokonywaniu zakupu.

Julia Łupińska – Copywriter

X (dawniej Twitter) wprowadza weryfikację tożsamości dla użytkowników X Premium

Po eksperymentach związanych z wprowadzeniem opcji weryfikacji tożsamości, element ten jest już dostępny dla abonentów X Premium. Weryfikacja umożliwi płacącym użytkownikom potwierdzenie swojej tożsamości za pomocą dokumentu wydanego przez rząd.

Użytkownicy, którzy skorzystali z funkcji weryfikacji, wyróżniają się dodatkowym oznaczeniem profilu w platformie X. Obecnie weryfikacja tożsamości jest wyłącznie procesem opcjonalnym, a subskrybenci uzyskują jedynie dodatkowy znacznik w profilu, który – po kliknięciu – informuje o przebytej weryfikacji.

Jednak, podążając za deklaracjami platformy – osoby, które już teraz potwierdzą swoją tożsamość, mogą w przyszłości otrzymać dodatkowe korzyści, w tym szybsze zatwierdzanie oraz możliwość zmiany danych profilowych bez utraty znacznika.

Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media