Fałszywe wiadomości dotyczące konta reklamowego na Facebooku!
Odpowiednie zabezpieczenie konta reklamowego to podstawa w czasach, kiedy oszuści są coraz bardziej kreatywni w swoich próbach zdobycia dostępu do poufnych informacji. Fałszywe e-maile, często określane jako "phishing", są ostatnio jednym z najpopularniejszych sposobów na kradzież danych. Oszuści starają się naśladować oficjalne wiadomości od renomowanych firm, takich jak Facebook, aby skłonić użytkowników do podania swoich poufnych informacji.
Jak rozpoznać fałszywą wiadomość? Błędy językowe i literówki – większość oficjalnych wiadomości od dużych firm jest profesjonalnie napisana i zredagowana. Jeśli zauważysz rażące błędy językowe, to może być to znak, że masz do czynienia z fałszywym e-mailem. Mało konkretne informacje – oszuści rzadko wiedzą konkretne szczegóły na temat Twojego konta, więc ich wiadomości mogą być ogólne i nieprecyzyjne.
Kiedy otrzymasz podejrzanego maila:
- nie klikaj w linki,
- zawsze weryfikuj adres e-mail nadawcy,
- jeśli masz wątpliwości co do autentyczności takiego maila, skontaktuj się bezpośrednio z działem wsparcia Facebooka.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media
YouTube wypowiada wojnę wtyczkom blokującym reklamy
Walka YouTube z wtyczkami blokującymi reklamy trwa od dawna, ale w ostatnim czasie pojawia się coraz więcej sygnałów świadczących o tym, że serwis zaczyna osiągać swój cel. Użytkownicy na całym świecie, w tym w Polsce, zgłaszają bowiem problemy z odtwarzaniem filmów, wynikające właśnie z korzystania z oprogramowania do blokowania materiałów reklamowych. Przy próbie wyświetlenia filmu pojawia się komunikat o limicie odtworzeń. Informuje on o możliwości obejrzenia zaledwie kilku filmów, zanim odtwarzacz YouTube zostanie zablokowany. Użytkownik może odzyskać dostęp do serwisu, jeśli zrezygnuje z korzystania w jego obrębie z AdBlocka lub podobnej wtyczki.
Działania serwisu łatwo można odczytać z jednej strony jako wymuszanie na użytkownikach oglądania reklam, coraz liczniej pojawiających się zarówno przed, jak i w trakcie filmów, natomiast z drugiej jako zachęcenie do wykupienia YouTube Premium. Płatna subskrypcja pozwala bowiem korzystać ze strony bez żadnych materiałów reklamowych. Najbliższe miesiące zweryfikują, czy strategia przyjęta przez YouTube przyniesie sukces, czy przeciwnie – doprowadzi do odpływu użytkowników.
Twórcy ChatuGPT pozwani przez amerykańskich pisarzy
Mało kto spodziewał się, że ChatGPT w tak krótkim czasie zdobędzie tak ogromną popularność na całym świecie. Zaskoczyło to między innymi organy państwowe, które zostały przez to zmuszone do pilnego zajęcia się przygotowaniem odpowiednich przepisów regulujących korzystanie z generatywnej sztucznej inteligencji. Używanie jej rodzi bowiem wiele problemów natury prawnej, zwłaszcza dotyczących praw autorskich.
To właśnie z nimi wiąże się pozew wniesiony przez Nowojorską Gildię Pisarzy, na czele z takimi cenionymi twórcami jak George R. R. Martin czy John Grisham. Autorzy oskarżają w nim firmę OpenAI, która stworzyła ChatGPT, o bezprawne wykorzystywanie ich dzieł do rozwijania swojego oprogramowania. Pisarze domagają się odszkodowania, a także uregulowania prawnego kwestii uzyskiwania zgody oraz wypłacania wynagrodzenia twórcom za używanie ich twórczości przez firmy z branży SI.
Dawid Konieczka – Copywriter
Nowe opłaty na X
Elon Musk ogłosił, że platforma społecznościowa X, dawniej znana jako Twitter, planuje wkrótce wprowadzić dwie nowe opcje subskrypcji premium. Celem tego zabiegu jest zwiększenie przychodów poprzez pobieranie opłat od użytkowników oraz przyciągnięcie z powrotem reklamodawców.
X rozpoczęło testy, pobierając opłatę w wysokości 1 dolara od nowych użytkowników w Nowej Zelandii i na Filipinach. Użytkownicy, którzy zrezygnują z subskrypcji, będą mieć dostęp do platformy w formie "tylko do odczytu", tj. czytanie postów, oglądanie filmów i obserwowanie kont.
Wprowadzając opłaty za dostęp do serwisu, Elon Musk dąży również do walki z botami i spamem, czyli automatycznymi treściami publikowanymi na platformie, które niepotrzebnie ją zaśmiecają.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Usługa Uber by Women powoli wchodzi na polski rynek
Operator aplikacji do zamawiania płatnych przewozów osobowych Uber w październiku wprowadził nową usługę, która na razie dostępna jest jedynie na terenie Warszawy – prawdopodobnie od sukcesu na tym obszarze zależy dalszy rozwój usługi w innych polskich miastach. Uber by Women to przejazdy dedykowane kobietom realizowane przez kobiety. Dzięki temu zarówno pasażerka, jak i kierowczyni mogą czuć się komfortowo, a przede wszystkim bezpiecznie podczas podróży. Produkt wprowadzono jako odpowiedź na zgłoszenia dotyczące nadużyć na tle seksualnym. Uber by Women kosztuje tyle samo, co standardowa usługa UberX, dzięki czemu bezpieczny powrót do domu z imprezy nie jest droższy niż zwykły przejazd. Czy rozwiązanie przyjmie się na polskim rynku? Czy wkrótce będzie można w ten sposób podróżować także po Poznaniu, Wrocławiu i innych miastach? Odpowiedzi na te pytania najpewniej uzyskamy w ciągu najbliższych miesięcy.
Zofia Balcer – Zastępca Team Leadera działu Copywritingu
Grupowanie wyrażeń kluczowych
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się nowa opcja grupowania słów kluczowych. Z poziomu planera słów kluczowych istnieje możliwość grupowania wyrażeń w poszczególne grupy reklam.
Automatycznie dodane grafiki w reklamach tekstowych
Aby urozmaicić reklamę w wynikach wyszukiwania, możemy do kampanii Google Ads dodać zasoby w postaci zdjęć. Gdy zrobimy to ręcznie, zdjęcia będą wyselekcjonowane i odpowiednio dobrane pod konkretną grupę reklam. Może się jednak zdarzyć, że to Google sam utworzy dane rozszerzenia, które coraz częściej są niskiej jakości i nie są powiązane z reklamowanymi produktami czy usługami. Aby tego uniknąć, powinniśmy zwrócić uwagę na dwie kwestie i wprowadzić odpowiednie zmiany w panelu Google Ads.
Komponenty tworzone automatycznie na poziomie konta – dynamiczne obrazy: jeżeli nie wyłączymy danej opcji, bardzo możliwe, że prędzej czy później Google uwzględni w rozszerzeniach pliki graficzne zaciągnięte ze strony internetowej, które nie do końca muszą współgrać z treściami reklam. Aby je wyłączyć, należy wykonać następujące kroki.
Wchodzimy w “Zasoby”, następnie klikamy trzy pionowe kropki z prawej strony (“Więcej) i zostanie rozwinięty “Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”.
Wchodzimy kolejny raz w “Więcej”, następnie w “Ustawienia zaawansowane”.
Szukamy sekcji “Dynamiczne obrazy” i wyłączamy daną opcję, na końcu zapisujemy zmiany.
Komponenty tworzone automatycznie na poziomie konta – obrazy z wizytówki Google Maps: może zdarzyć się, że Google zaciągnie do reklamy zdjęcia znajdujące się w wizytówce Google. Wśród tych zasobów mogą pojawić się także zdjęcia dodawane przez innych użytkowników (klientów), a nie samego reklamodawcę. Aby tego uniknąć, należy w sekcji opisywanej w poprzednim podpunkcie odnaleźć “Automatyczne lokalizacje”, a następnie odkliknąć zgodę na zaciąganie materiałów z połączonego Profilu Firmy w Google.
Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads