Internet News #53

Internet News #53

Nowy sposób wyświetlania reklam

Google testuje nowe sposoby wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania. Jednym z nich jest pokazywanie kart z grafikami.

Screen nowego sposobu wyświetlania reklam przez Google w formie kart z grafikami

Kolejną metodą jest pojawianie się dwóch reklam poziomo na urządzeniach mobilnych. Należy zwrócić uwagę na fakt, że w reklamach, w których pojawia się zdjęcie, tekst opisu może nie być wyświetlany.

Screen nowego sposobu wyświetlania reklam przez Google na urządzeniach mobilnych - dwie reklamy poziomo

Nowy wygląd starych funkcji

Zmianie uległ także wygląd niektórych funkcji w panelu Google Ads. W momencie wyboru podtypu kampanii przy każdej z dostępnych opcji znajdować się będą małe ikony, wskazujące reklamodawcy, w jakich miejscach będą wyświetlane reklamy Google.

Nowy wygląd panelu Google Ads

Kolejnym miejscem, którego wygląd został odświeżony, jest panel edycji kolumn. Od tej pory widok panelu edycji składać się będzie z trzech sekcji (zalecane kolumny, kolumny niestandardowe, wszystkie kolumny).

W zalecanych kolumnach znajdziemy elementy, które Google sugeruje dodać do tabeli na podstawie ustawień konta i kampanii. W kolumnach niestandardowych kolumny utworzone na koncie za pomocą własnych formuł oraz danych. Z kolei w ostatniej wszystkie kolumny według typu, poza kolumnami niestandardowymi.

Odświeżony panel edycji kolumn Google Ads

Patrycja Kolwat – Specjalista ds. Google Ads

„Jest tyle wspomnień do zobaczenia” – 30-lecie marki Vision Express w Polsce

Vision Express to jedna z najpopularniejszych marek promujących regularne badania wzroku oraz projektujących okulary, goszcząca na polskim rynku już od 30. lat. Z tej okazji agencja Walk Creative we współpracy z Walk PR, Cheese Film, MediaHub Poland i Studio Lunapark, stworzyła świetną kampanię reklamową pod hasłem „Jest tyle wspomnień do zobaczenia”.

Kampania prezentuje krótką historię matki i córki, które wraz z upływem czasu zmieniają się, podobnie jak cała marka Vision Express. Na zdjęciach kobiet zauważamy nie tylko charakterystyczne zmiany w wyglądzie, ale również to, jak rozwijała się marka z biegiem lat.

Celem całej kampanii jest pokazanie klientom wartości, jakie przyświecają producentowi, czyli promowanie lepszego komfortu widzenia i uważne doświadczanie momentów wartych zobaczenia i zapamiętania.

Reklama odtwarzana jest w telewizji, radiu, kanałach digital, a także pozostałych środkach masowego przekazu.

„Misja zmiana”, czyli kampania reklamowa Rocketjobs.pl z udziałem Krzysztofa Stanowskiego zachęcająca do zmiany pracy

Twórca Kanału Zero, Krzysztof Stanowski, wystąpił w kampanii reklamowej swoich partnerów: Rocketjobs.pl oraz Justjoinit.pl, która promuje pracę na własnych warunkach. Kampania w formie spotu skupia się na motywowaniu do zmiany stanowiska na bardziej satysfakcjonujące i niosące za sobą zawodowe spełnienie, jak również samorozwój.

„Misja zmiana” wiąże się z akcją „Praca marzeń na Teneryfie” ogłoszonej na początku lutego, do której zgłosiło się ponad 10 tysięcy osób. Jest to dowód na to, jak ważna w życiu jest praca umożliwiająca funkcjonowanie bez stresu, konfliktów i rozwijanie własnych umiejętności.

Poza spotem reklamowym wyświetlanym w digitalu (głównie w SM) zaplanowano dodatkowe działania edukacyjne:

  • webinary psychologiczne prowadzone we współpracy z Mindwell,
  • „Godzinka z Chatem GPT”,
  • e-book Jak pisać spoko CV?,
  • materiały skierowane do branży IT: „Misja zmiana w IT”.

Kampania trwa od 15. lutego do końca marca.

Katarzyna Zdunek – Copywriter

Realistyczne krótkie formy video na podstawie instrukcji tekstowych? Możliwości Sora od Open AI

Sora to model sztucznej inteligencji, który potrafi tworzyć iście realistyczne sceny wyłącznie na podstawie instrukcji tekstowych. Postępy w doskonaleniu tego narzędzia nabierają tempa, co doskonale widać porównując ze sobą filmy generowane zaledwie rok temu z tymi najnowszymi.

Obecnie treści wideo nie przekraczają 60 sekund, jednak to z pewnością tylko kwestia czasu, gdy Open AI umożliwi nam generowanie dłuższych scen.

Na tym etapie warto zadać sobie pytanie, czemu ma tak naprawdę służyć postęp w tej dziedzinie? O ile może on przyczynić się do optymalizacji działań marketingowych, warto mieć na uwadze idące za nim zagrożenia. Wszak sztuczna inteligencja oraz coraz bardziej zaawansowane algorytmy do generowania grafik i wideo stanowią poważne zagrożenie w zakresie bezpieczeństwa, czego doskonałym przykładem są, chociażby popularne deepfake.

Paulina Wicińska – Copywriter

Filtr „Osoby, które obserwujesz” w wiadomościach na Instagramie

Instagram udostępnił nowy filtr wiadomości prywatnych dla twórców, który umożliwia filtrowanie skrzynki odbiorczej tak, aby wyświetlały się wyłącznie wiadomości od obserwowanych profili.

Dla twórców, którzy często korzystają z czatu na Instagramie – wiadomości potrafi być naprawdę bardzo dużo – ta funkcja może być naprawdę przydatna. Dlaczego? Ponieważ pozwala mieć pewność, że nie przegapi się żadnych powiadomień od najbliższych osób.

W skrócie, filtr ma ułatwić nadanie kontaktom priorytetu i pozwolić na oddzielenie wiadomości z nieznanych profili od wiadomości z profili obserwowanych.

Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media

Facebook, Instagram i Threads zaczną oznaczać treści wygenerowane przez AI

Współpracując z partnerami branżowymi, Meta ma zamiar ustalić standardy techniczne, które pozwolą na identyfikację treści tworzonych przez sztuczną inteligencję. Obecnie zarządca Facebooka intensywnie pracuje nad tym rozwiązaniem, aby wkrótce wprowadzić je we wszystkich wspieranych językach.

Planowane oznaczenia obejmą zarówno widoczne znaczniki na obrazach, jak i niewidoczne znaki wodne oraz metadane osadzone w plikach graficznych. Meta podkreśla znaczenie odpowiedzialnego podejścia do funkcji generatywnych AI i współpracuje z innymi firmami, aby ustalić standardy identyfikacji takich treści.

Dodatkowo planuje się wprowadzenie bardziej widocznych etykiet w przypadku treści, które mogą wprowadzać w błąd opinię publiczną.

Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media