📰Internet News #56

📰Internet News #56

Format Shorts w kampaniach typu “Zasięg” na YouTube

Google rozszerza format Shorts na kampanie wideo typu “Zasięg” i dodaje reklamy wideo In-Feed do kampanii typu “Zasięg”. Funkcja ta wykorzystuje sztuczną inteligencję do wybrania optymalnego miejsca wyświetlania reklamy, np. pod kątem docierania do wybranej grupy odbiorców. Wystarczy jedynie przesłać film trwający maksymalnie 60 sekund, a sztuczna inteligencja zajmie się jego optymalizacją i odpowiednim umiejscowieniem w kanale Shorts. YouTube uwzględnia Shorts także w przypadku reklamy typu YouTube Select. Opcja ta gwarantuje wyświetlanie kampanii obok najpopularniejszych treści w danym dniu, czyli już w pierwszych momentach przeglądania klipów.

Najważniejsze informacje o AI – nowa kategoria rekomendacji

Google wprowadził nową kategorię rekomendacji, czyli “Najważniejsze informacje o AI”. Uwzględniono tam sugestie dotyczące działania narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Warto zapoznać się z tymi rekomendacjami, ale stosowanie się do nich nie jest obowiązkowe.

Zmiana sposobu używania danych o konwersjach w Zakupach Google – adnotacje o konwersjach

Google od teraz będzie używać danych o konwersjach do tworzenia sygnału wskazującego popularność sklepu internetowego reklamodawcy wśród kupujących. Może się on wyświetlać jako adnotacja „ostatnio zrobiło tu zakupy tysiąc klientów” lub „najlepiej się sprzedaje”. Kupujący ufają innym klientom – dlatego możliwość zobaczenia, jak inni wchodzą w interakcje ze sklepem, może zwiększyć ich pozytywne wrażenia i zdobyć ich zaufanie.

Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads

Już nie Twitter.com, a X.com

Zakończył się zapoczątkowany kilka miesięcy temu przez Elona Muska całkowity rebranding Twittera. Pierwsze zmiany, jakie wówczas zauważyli użytkownicy, to zastąpienie kultowego logo niebieskiego ptaszka literą "X" oraz zmiana nazwy platformy z Twitter na X. Te decyzje spotkały się z mieszanymi reakcjami ze strony internautów. Nowe logo pojawiło się wtedy także na budynku, w którym mieści się siedziba portalu. Kolejne zmiany to przemianowanie Tweetdecka na XPro oraz planu Twitter Blue na X Premium.

twitter ostatecznie stal sie X

W piątek 17 maja zakończył się rebranding Twittera, a jego ostatnim etapem była zmiana domeny z twitter.com na x.com. Wszystkie linki zaczynające się od twitter.com przekierowują teraz użytkowników na x.com.

Ciekawostką jest fakt, że Elon Musk po raz pierwszy kupił domenę x.com już w 1999 roku.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media

Czy Facebook i Instagram uzależniania dzieci? KE wszczęła postępowanie

Komisja Europejska intensyfikuje swoje działania wobec gigantów technologicznych, skupiając uwagę na praktykach firmy Meta, w tym Facebooka i Instagrama. Najnowsze postępowanie, prowadzone w czterech kluczowych obszarach, bada, czy platformy te nie wprowadzają dzieci w tzw. "króliczą norę" uzależniających treści. Szczególnie niepokojące są algorytmy, które mogą promować treści wpływające na negatywne postrzeganie ciała i inne zaburzenia psychologiczne u młodych użytkowników.

KE bada również, czy metody weryfikacji wieku stosowane przez Facebooka i Instagrama są skuteczne w ochronie dzieci przed nieodpowiednimi treściami. Równocześnie trwa ocena, czy Meta dostatecznie chroni prywatność swoich młodszych użytkowników. Te działania wpisują się w szersze ramy regulacji cyfrowych (DSA), które wymagają od dużych platform internetowych (posiadających co najmniej 45 mln użytkowników w UE) przeprowadzenia ocen ryzyka i zapewnienia większego bezpieczeństwa swoim użytkownikom.

komisja europejska bada wplyw mediow spolecznosciowych na dzieci

To postępowanie nie jest odosobnione. Wcześniej KE podjęła podobne kroki przeciwko TikTokowi, kwestionując jego program lojalnościowy TikTok Lite oraz skuteczność weryfikacji wieku. Wszystkie te działania świadczą o rosnącym nacisku na platformy cyfrowe, aby zwiększyły odpowiedzialność za wpływ, jaki mają na młodszych użytkowników.

W świetle najnowszych działań Komisji Europejskiej skierowanych przeciwko gigantom technologicznym jak Meta czy Tiktok staje się jasne, że regulacje dotyczące ochrony młodszych użytkowników internetu zyskują na znaczeniu. To najwyższy czas, by zwiększyć odpowiedzialności platform internetowych za ich wpływ na młodszych użytkowników, podkreślając znaczenie ochrony tej wrażliwej grupy w cyfrowym środowisku.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

Udostępnij na: