Rewolucja w e-mail marketingu za sprawą AI oraz poczty Gmail
Google zapowiedziało wprowadzenie do skrzynki Gmail narzędzia AI korzystającego z modelu językowego Gemini 1.5 Pro. Wdrożenie asystenta do jednej z najpopularniejszych platform pocztowych ma za zadanie zwiększyć produktywność oraz oszczędność czasu użytkowników. Oznacza to kluczową zmianę w sposobie korzystania ze skrzynki Gmail, jak również w tworzeniu e-mail marketingu.
Sztuczna inteligencja będzie mogła między innymi podsumowywać wątki, przekazywać kluczowe informacje z wiadomości, a także oceniać i kwalifikować treści jako spam. Z tego powodu od tego przełomowego momentu content wysyłany odbiorcom powinien opierać się na zasadach tzw. MAO (Mailbox Algorithms Optimization), ponieważ ich czytelnikiem będzie nie tylko człowiek, ale też AI.
Ewa Rękas – Copywriter
YouTube testuje nową metodę walki z dezinformacją – rozwiązanie znane już z X
Od 17 czerwca YouTube testuje nową funkcję – możliwość dodawania notatek do opublikowanych nagrań. Mogą one ułatwić informowanie odbiorców o tym, że ukazywane treści mają charakter parodystyczny, wzbogacenie starych wiadomości o nowy kontekst czy wskazanie niezgodnych z prawdą elementów filmu. W obecnie testowanej wersji pilotażowej dodawane są one przez grupę starannie wyselekcjonowanych osób, a widują je użytkownicy aplikacji mobilnej YouTube w Stanach Zjednoczonych. W planach jest też przetestowanie opcji oceniania notatek jako pomocnych, w pewnym stopniu pomocnych bądź nieprzydatnych.
To rozwiązanie znane już użytkownikom serwisu X, gdzie często stosowanym narzędziem do wyjaśniania postów zawierających dezinformację są dodawane przez użytkowników Community Notes. Czas pokaże, czy podobna funkcja sprawdzi się również w przypadku YouTube.
Julia Łupińska – Copywriter
Rekomendacje marki w Google Ads
Google wprowadza dla reklamodawców rekomendacje marki, czyli dodatek oparty na AI, podzielony na 4 kategorie: reklamy i zasoby, stawki i budżety, słowa kluczowe i targetowanie oraz pomiar. Narzędzie można znaleźć obok pozostałych rekomendacji związanych z wydajnością w kampaniach ukierunkowanych na zwiększanie świadomości marki czy rozważanie zakupu.
Zmiany na platformie Skillshop
W usłudze Skillshop dostępna jest już nowa platforma skupiająca się na szkoleniach oraz certyfikatach związanych z biznesowymi narzędziami Google: Ads, Marketing Platform, Analytics, Authorized Buyers, Ad Manager czy AdMob. Na nową platformę nie przeniesiono jednak Grow with Google i Google for Education. Do logowania użyjemy standardowo tego samego konta Google.
Canva dla Google Ads
Do tworzenia ciekawych kreacji reklamowych w Google Ads – w tym także w formatach spełniających kryteria kampanii Performance Max – możemy już używać wsparcia aplikacji Canva. Do dyspozycji mamy łatwe w użyciu szablony.
Nowa sieć – Google TV
Google uruchamia własną sieć streamingową, w której znajdziemy ponad 125 kanałów, np. transmisje sportowe, filmy i inne formaty telewizyjne. To nie tylko dostęp do rozmaitych treści dla użytkowników, ale też szansa dla reklamodawców, którzy mogą docierać do jeszcze szerszego grona odbiorców. Reklamy wideo będą miały formę banerów albo będą wyświetlały się w aplikacjach do odtwarzania strumieniowego w platformie GTV.
Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads
Polubienia na X (dawniej Twitter) stały się prywatne
Platforma X wprowadziła zmianę, dzięki której polubienia, które dotychczas były dostępne dla wszystkich, stały się prywatne. Użytkownik nadal może zobaczyć posty, które polubił, ale nie zobaczą ich inni użytkownicy.
Zmiana ta ma zachęcić użytkowników do swobodniejszego angażowania się w różne treści, bez obaw o publiczny osąd. Jednym z powodów tej decyzji jest ochrona prywatności użytkowników, którzy mogą czuć się skrępowani, dodając polubienia do „kontrowersyjnych” treści.
Ponadto, X może wykorzystać tę zmianę, aby zwiększyć aktywność na platformie i potencjalnie stworzyć nowe drogi do zarabiania, zwłaszcza dla twórców treści dla dorosłych.
Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media
Kontrowersje wokół Meta: wykorzystywanie treści użytkowników do szkolenia AI budzi falę krytyki
Meta, właściciel Facebooka, wprowadza kontrowersyjną politykę wykorzystywania treści użytkowników do szkolenia sztucznej inteligencji.
Nowe zasady, obowiązujące od 26 czerwca 2024 roku, obejmują publiczne treści userów, co spotkało się z ostrą reakcją użytkowników i organów regulacyjnych Unii Europejskiej. Irlandzka Komisja ds. Ochrony Danych wyraziła dezaprobatę wobec planów Mety, co doprowadziło do tymczasowego wstrzymania szkolenia modeli AI na danych europejskich. Decyzja ta wynika z obaw o ochronę prywatności i przestrzeganie przepisów UE dotyczących ochrony danych osobowych.
Meta zamierzała używać danych europejskich do lepszego dopasowania swoich usług do lokalnych rynków, co teraz zostało opóźnione z powodu sprzeciwu regulacyjnego.
Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media