X wprowadza negatywną reakcję dla użytkowników
Elon Musk najwyraźniej szykuje się do wprowadzenia kolejnych zmian na platformie X (dawniej Twitter), w tym przycisk "nie lubię". Nowa funkcja ma pozwalać użytkownikom wyrażać niezadowolenie bez potrzeby komentowania postów. Z jednej strony przycisk może przyciągnąć nowych użytkowników, z drugiej może zaostrzyć napiętą już atmosferę na platformie.
Odkryty w kodzie aplikacji X na iOS przycisk ma postać złamanego serca. Jego celem jest pomoc moderatorom w utrzymaniu porządku na platformie, ale istnieją obawy, że może on zwiększyć poziom negatywnych emocji i konfliktów między użytkownikami.
Taki przycisk może faktycznie nasilić konflikty. Możliwość wyrażenia dezaprobaty w tak bezpośredni sposób może prowadzić do większej ilości negatywnych interakcji, co z kolei może pogorszyć ogólną atmosferę na X.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media
Nowe opcje i narzędzia dla reklamodawców w Google Ads
- Edycja obrazów w Google Ads z pomocą sztucznej inteligencji. Część użytkowników Google Ads może już edytować obrazy, używając narzędzi Google AI.
- Reklamy Usług Lokalnych w aplikacji Mapy Google. Na razie tylko w aplikacji mobilnej Mapy Google na iOS, ale wkrótce zapewne na pozostałych urządzeniach, będzie możliwość uruchamiania reklam w Mapach. Dzięki temu firmy będą mogły jeszcze lepiej docierać do potencjalnych klientów.
- Automatycznie generowane obrazy poziome w kampanii Performance Max. Nowa funkcja wprowadzona w kampanii Performance Max umożliwi szybką i wygodną poprawę reklam pod względem estetycznym, np. konwertując grafiki w orientacji pionowej na poziomą z dodaniem rozmytego tła.
- Nowa opcja: Uwzględnienia marki. Google Ads wprowadza opcję odwrotną do wykluczeń marki. Odpowiednio skonfigurowane ustawienie sprawi, że reklama wyświetli się w pasujących do słów kluczowych wynikach wyszukiwania (w tym dotyczących wybranej marki oraz powiązanych produktów czy usług).
Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads
TikTok zaostrza politykę reklamową
TikTok zaostrzył swoje zasady dotyczące prywatności użytkowników, zwłaszcza niepełnoletnich. Reklamy kierowane do młodych ludzi będą teraz oparte na mniej szczegółowych danych, co ma zapobiec tworzeniu bardzo spersonalizowanych kampanii marketingowych. Platforma daje też użytkownikom więcej narzędzi do zarządzania swoimi preferencjami reklamowymi. Można teraz łatwo dostosować, jakie rodzaje reklam chce się widzieć, a jakie nie.
Co więcej, TikTok dodał funkcję, która pozwala odciąć się od konkretnych reklamodawców, a także usunąć historię swojej aktywności na innych stronach. Dzięki temu dane użytkowników są mniej narażone na wykorzystanie przez reklamodawców zewnętrznych. Wprowadzono też obowiązek oznaczania reklam tworzonych przez sztuczną inteligencję.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media