Internet News #59

Internet News #59

Meta usprawnia mierzenie skuteczności reklam

Meta planuje zmiany w metodach mierzenia skuteczności reklam. Mają one poprawić sposób, w jaki treści promocyjne są łączone z wynikami, a także ułatwić dostosowywanie kampanii do celów użytkownika.

W drugiej połowie roku firma wprowadzi nowe funkcje, które pozwolą, między innymi:

  • precyzyjniej określać wartość odbiorców – zbiór reguł pod nazwą “Conversion Value Rules” umożliwi ustawianie wyższych stawek dla cenniejszych klientów bez tworzenia osobnych kampanii,
  • skupić się na dodatkowych konwersjach – nowa opcja optymalizacji skoncentruje się na zwiększeniu liczby konwersji, które inaczej by się nie wydarzyły, co może poprawić wyniki kampanii o ponad 20%,
  • łączyć różne narzędzia analityczne – Meta umożliwi bezpośrednie integrowanie Google Analytics z innymi narzędziami, co pozwoli precyzyjniej śledzić skuteczność reklam i dostosowywać kampanię do konkretnych celów.

Te zmiany mają na celu lepsze dopasowanie reklam do potrzeb użytkowników oraz poprawę ich efektywności.

Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media

Nowości od Mety w aplikacji Threads, czyli analityka, wersje robocze postów i planowanie

Meta dodała do aplikacji Threads nowe funkcje, które w praktyczny sposób przybliżają ją do innych popularnych platform społecznościowych i ich funkcjonalności.

Użytkownicy zyskali dostęp do zaawansowanej analityki umożliwiającej monitorowanie wyświetleń, interakcji, liczby polubień oraz wzrostu grupy obserwujących. To narzędzie będzie szczególnie przydatne dla marketingowców i twórców treści, którzy rozwijają swoje społeczności, a także dla innych osób działających w zakresie influencer marketingu.

nowosci w aplikacji threads

Threads wprowadza również opcję planowania postów, która umożliwia twórcom i firmom lepsze zarządzanie aktywnością w aplikacji. Ta funkcja pozwala na przygotowywanie harmonogramu publikacji wpisów, co ułatwia zachowanie spójności całego contentu.

Dodatkowo Threads rozszerza możliwość zapisywania szkiców postów, pozwalając jednocześnie na przechowywanie do 100 wersji roboczych, które można zamieścić w dowolnym momencie.

Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media

Sierpniowe nowości oraz zmiany w Google Ads

  1. Google weryfikuje, jak sprawdzi się nowy format reklam, wprowadzając w wyszukiwarce sekcję o nazwie „Opcje wyróżnione”. To oferty wyświetlane w układach kart, które są powiązane z różnymi wydarzeniami.
  2. Reklamy wideo z przewijalnymi linkami do podstron. Niektóre osoby, korzystając z platformy YouTube, mogły zauważyć krótkie treści promocyjne z odnośnikami do konkretnych sekcji witryny w formie karuzeli.
  3. Część kont zyskała nową zakładkę w Menedżerze Danych – Consent Settings. Można w niej dostosowywać opcje trybu uzyskiwania zgody.
  4. Google testuje wyświetlanie nazwy firmy w rozszerzeniu połączeń. Dzięki temu poza numerem telefonu odbiorcy widzą też przypisaną do niego nazwę przedsiębiorstwa.
  5. Właściciele niektórych kont Google Ads otrzymali nowe powiadomienie o możliwości zdobywania leadów za pomocą reklam Click-to-WhatsApp. Tego typu treści promocyjne mają służyć interaktywnemu podejściu, umożliwiając klientom czatowanie z daną firmą bezpośrednio w reklamie w aplikacji WhatsApp. Aby rozpocząć korzystanie z nowej opcji, wystarczy podać numer telefonu.
  6. W wyszukiwarce Google pojawił się kolejny, nowy format reklam o nazwie “For your consideration”. Treści te prezentują witryny hoteli w okolicy, w których można znaleźć nocleg. Na ten moment brakuje informacji na temat tego, czy reklamy będą wyświetlały się także do innych kategorii zapytań.

Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads

Wyszukiwarka Google dominuje na tle rosnącej konkurencji

Mimo dynamicznego rozwoju zaawansowanych narzędzi AI, takich jak ChatGPT, Gemini, Perplexity czy Copilot – ruch w wyszukiwarce Google nadal pozostaje na wysokim poziomie. Rand Fishkin na blogu SparkToro opublikował analizę zachowań internautów w zakresie wyszukiwania haseł. Szczegóły dostępne są na stronie z artykułem.

dane pokazujace jak google dominuje nad innymi narzedziami do wyszukiwania informacji

Zgodnie z wnioskami autora w maju 2024 roku z Google korzystało o ponad 290 razy więcej osób niż z platformy Perplexity – obecnie stanowiącej jedno z najbardziej konkurencyjnych narzędzi. W praktyce oznacza to, że w skali miesiąca jeden użytkownik witryny Google dokonuje około 200 wyszukiwań. W Perplexity natomiast liczba ta sięga zaledwie 15.

Ewa Rękas – Copywriter