Internet News #60

Internet News #60

Shopify ogłasza partnerstwo handlowe z Roblox

Na początku września platforma e-commerce Shopify oficjalnie ogłosiła, że została pierwszym partnerem handlowym Roblox. Celem współpracy jest zbudowanie przestrzeni dla przedsiębiorców i marek chcących dotrzeć ze swoimi produktami (takimi jak ubrania czy gadżety dla kolekcjonerów) do społeczności gry. Liczy ona ponad 80 milionów codziennie aktywnych użytkowników, będących głównie przedstawicielami dwóch pokoleń – Z oraz Alfa.


Większość graczy Robloxa to młodzież i dzieci, co wzięto pod uwagę przy planowanej współpracy, gdyż możliwość zrobienia zakupów będzie dostępna wyłącznie dla osób powyżej 13 roku życia. Pilotaż integracji umożliwiającej bezpośrednią sprzedaż produktów ze sklepów w środowisku gry ma rozpocząć się już wkrótce, a jej premiera ma nastąpić w pierwszych miesiącach 2025 roku.

Julia Łupińska – Copywriter

Zmiany w kampaniach Google Ads – wrzesień 2024

Wrzesień przyniósł wiele nowości dla osób wykorzystujących kampanie Google Ads w swoich działaniach marketingowych. Wśród najważniejszych z nich wymienić można:

  • zakładkę KATEGORIE w sekcji PRODUKTY – pozwala ona na sprawdzenie skuteczności produktów w ramach różnych kategorii,
  • możliwość dodania rozszerzenia promocji w kampaniach promujących aplikacje – informacje o promocji zostaną wykorzystane do włączenia nowych formatów oraz wyświetlania ich, jeśli poprawi to skuteczność kampanii,
  • nową strategię ustalania stawek w reklamach usług lokalnych – docelowy koszt pozyskania klienta (cost per lead),
  • zoptymalizowane kierowanie z ograniczeniem wiekowym i płciowym dla kampanii generujących popyt – nowe opcje ograniczania targetowania według wieku, jak również płci.

Dodatkowo:

  • Google wprowadza obsługę kampanii Performance Max na kontach typu Ad Grants,
  • kampanie generujące popyt zastąpią kampanie wideo zachęcające do działania,
  • Google przeprowadza testy wyświetlania rozszerzeń cen w postaci linków do podstron.

Ponadto od października w nowych kampaniach w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej nie będzie już można wybrać Ulepszonego CPC. Istniejące kampanie korzystające z tej opcji będą działać na dotychczasowych zasadach do marca 2025 roku – po tym terminie wszystkie przejdą na samodzielne ustawianie stawek CPC.

Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads

Instagram wprowadza konta dla nastolatków

Instagram stawia na bezpieczeństwo najmłodszych użytkowników! Platforma rozwija specjalne konta dla nastolatków – pozwolą one ograniczyć widoczność nieodpowiednich treści i zminimalizować ryzyko interakcji z nieznajomymi.

Ikona instagrama

Rodzice zyskają nowe narzędzia, dzięki którym będą mogli zarządzać czasem, który dzieci spędzają na platformie oraz kontrolować, jakie treści są dla nich dostępne. Te ważne zmiany mają na celu stworzenie bezpieczniejszego środowiska online dla młodych ludzi. Nowe funkcje zostaną wprowadzone pod koniec 2024 roku, najpierw na największych rynkach, a następnie trafią również do Polski.

Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media

X (dawny Twitter) uruchamia aplikację streamingową na telewizory

Platforma społecznościowa X, wcześniej znana jako Twitter, rozpoczęła testowanie swojej aplikacji streamingowej na telewizory Smart TV. Wersja beta tej usługi jest obecnie dostępna w Stanach Zjednoczonych, a w przyszłości ma trafić do innych krajów, w tym również Polski. Aplikację można już instalować na urządzeniach z systemami Android TV/Google TV (np. Sony, Xiaomi, TCL), WebOS (LG) oraz Fire OS (Amazon Fire TV). Planowane jest także rozszerzenie wsparcia na platformę Tizen (Samsung).

Pilot trzymany w ręce

W odróżnieniu od YouTube X TV ma charakteryzować się brakiem cenzury. Amerykańskie media zwróciły uwagę, że nazwa X TV może wywoływać skojarzenia z treściami erotycznymi, co nie jest przypadkowe – serwis nie unika tej tematyki. Aplikacja ma umożliwiać użytkownikom łatwiejszy dostęp do różnorodnych (w tym także kontrowersyjnych) materiałów wideo, zwiększając konkurencję z YouTube oraz platformami streamingowymi, takimi jak Netflix czy Amazon Prime Video.

Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media