Nowy spot Tramwajów Warszawskich: „Przejście przez tory to nie silent disco”
Lubisz chodzić po mieście w słuchawkach? Jeżeli tak, to koniecznie zapoznaj się z nowym spotem Tramwajów Warszawskich „Przejście przez tory to nie silent disco”. Spółka przygotowała naprawdę mocną w odbiorze kampanię edukacyjną, którą promuje drastyczne wideo. Akcja ma na celu uświadomienie wszystkim melomanom, że poruszanie się w ruchu ulicznym, a zwłaszcza na przejściach przy przystankach tramwajowych, wymaga największego skupienia. Tymczasem słuchawki wygłuszające, czy te, w których leci muzyka, skutecznie rozpraszają uwagę pieszych, co najlepiej widać w załączonym spocie.
Joanna Kozłowska – Starszy Copywriter
Wykluczające słowa kluczowe w kampaniach Performance Max
Google zapowiedział, że jeszcze w tym roku reklamodawcy będą mogli dodawać wykluczające słowa kluczowe na poziomie kampanii w Performance Max. Opcja ta pomoże zapobiegać wyświetlaniu reklam w wynikach wyszukiwania niezwiązanych bezpośrednio z reklamowanym asortymentem czy usługami, wpływając pozytywnie na trafność oraz skuteczność przekazów reklamowych. Będzie to miało bezpośrednie przełożenie na efektywniejsze wydatkowanie budżetu reklamowego i ułatwi zarządzanie emisją reklam.
Dotychczas – aby dodać wykluczające frazy na poziomie kampanii Performance Max – należało skontaktować się z Supportem Google przez specjalny formularz, co komplikowało i wydłużało czas realizacji całej procedury. Obecne rozwiązanie to od dawna oczekiwane udogodnienie, o które zabiegali marketerzy z całego świata.
Jednocześnie nadal istnieje możliwość dodawania wykluczeń marek na poziomie kampanii Performance Max, aby zablokować wyświetlanie reklam w kontekście określonych brandów.
Justyna Ziembińska-Uzar – Specjalista Google Ads
Nowości od Instagrama – nowa wersja kart profilowych z kodami QR
Instagram wprowadza nowe karty profilowe, które umożliwiają udostępnianie swojego profilu w łatwy sposób, a mianowicie za pomocą kodu QR.
Karty te mają dwie strony – po jednej z nich znajduje się kod QR, który ułatwia natychmiastowe przejście do profilu, a po drugiej – szczegóły profilu, takie jak zdjęcie, biogram, kategoria oraz linki biznesowe (w przypadku kont twórców). Użytkownicy mogą również spersonalizować kartę, dodając ulubioną piosenkę i tło.
Funkcja ta ma pomóc twórcom w prostym prezentowaniu swoich profili, zarówno w kontaktach biznesowych, jak i w dzieleniu się profilem ze znajomymi. Chociaż poprzednia wersja kart QR nie odniosła dużego sukcesu, Instagram liczy, że ten odświeżony format zyska większą popularność.
Wiktoria Podpora – Specjalista ds. Social Media
Meta testuje rozpoznawanie twarzy w ramach zwiększenia bezpieczeństwa
Firma Meta rozpoczęła testy nowego systemu rozpoznawania twarzy, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników. Technologia ta będzie stosowana do weryfikacji tożsamości w sytuacjach, takich jak logowanie na nowe urządzenia czy przywracanie konta.
Firma zapewnia, że korzystanie z tej funkcji będzie dobrowolne, a użytkownicy będą mieli kontrolę nad swoimi danymi. Zapewnia także, że nagrania te będą zaszyfrowane i szybko usuwane.
Mimo deklaracji o zwiększeniu bezpieczeństwa, pomysł ten budzi kontrowersje. Krytycy obawiają się o prywatność i potencjalne nadużycia, podczas gdy zwolennicy podkreślają korzyści w zakresie ochrony kont.
Właściciel m.in. Facebooka planuje być transparentny w kwestii zmian związanych z rozpoznawaniem twarzy, a opinie użytkowników mają pomóc w dalszym rozwoju tej technologii.
Michalina Garbal – Specjalista ds. Social Media