Listopadowy przegląd nowości w Google Ads – najważniejsze zmiany
W listopadzie Google Ads wprowadziło mnóstwo zmian i nowych funkcji, które mają na celu zwiększenie efektywności kampanii reklamowych oraz ułatwienie zarządzania nimi.
Obejmują one m.in. możliwość segmentacji danych w Performance Max, ale też nowe oznaczenie skuteczności reklamy grupy plików dostępne w formie tabeli w raporcie z kampanii.
Nowością jest również pojawianie się w Google Shopping ikony koszyka w niektórych sponsorowanych reklamach zakupowych w wyszukiwarce. Może ona być wyświetlana obok tekstu „Kup teraz”, gdzie pozwala przejść bezpośrednio do strony zamówienia sprzedawcy w jego witrynie, aby dokonać zakupu.
Ważną funkcją wprowadzoną przez Google są też Sale Events umożliwiające promowanie wyprzedaży w całym sklepie na powierzchniach niezwiązanych z produktami bez mapowania na konkretne produkty. Pojawiają się one na różnych platformach Google, ale nie w ofertach produktów. Ich zaletą jest zwiększona widoczność promocji dla potencjalnych klientów, łatwość dostosowania ich do bieżących potrzeb rynku oraz lepsze wykorzystanie kosztów kampanii.
W przeciwieństwie do promocji pozwalają też na korzystanie z szerszych zakresów rabatów, takich jak „Do 40% zniżki”.
Listopadowa zmiana objęła też reklamy promocyjne (Travel Ads) dotyczące podróży i mające na celu zwiększenie zainteresowania podróżnych, ruchu oraz pomoc w generowaniu większej liczby bezpośrednich potencjalnych klientów, którzy decydują, gdzie się zatrzymać.
Google testuje ponadto umieszczanie drugiego linku bezpośrednio pod głównym linkiem nagłówka reklamy.
Na koniec warto jeszcze wspomnieć o nowych sposobach wyróżnienia marki w YouTube, wśród których pojawiły się elementy takie jak m.in.: kontrola zakupu formatu, naklejki na reklamach Shorts, globalnie animowane reklamy graficzne dla kampanii Demand Gen, nowe ulepszenia wideo w Demand Gen, ankiety Brand Lift w środowisku Shorts, czy nowe API łączenia filmów.
Anna Gibas – Team Leader Działu Google Ads
Problem samotności seniorów w kampanii PCK “Jeszcze Nie”
Izolacja, ubóstwo, rosnące problemy finansowe to tylko niektóre z trudności, z jakimi zmaga się w Polsce około 430 tysięcy seniorów. Z danych Poverty Watch wynika, że aż 27% starszych osób nie może liczyć w codziennym życiu na obecność partnera, przyjaciela czy rodziny, przez co problem izolacji pogłębia się jeszcze bardziej. Skrajne ubóstwo natomiast dotyka niemal 6% osób powyżej 65. roku życia. “Jeszcze Nie” to kampania Polskiego Czerwonego Krzyża będąca odpowiedzią na taki stan rzeczy.
PCK przy współpracy z 27 Klubami Seniora stara się stworzyć starszym osobom przestrzeń, w której znów poczują się potrzebni i będą mogli oddawać się ulubionym aktywnościom. Jednak to nie wszystko – kampania ma sprawić również, aby młodsze pokolenia, w tym ludzie 30+, przełamali swoje uprzedzenia czy obojętność i zaangażowali się w pomoc wiekowym sąsiadom oraz znajomym.
Joanna Kozłowska – Starszy Copywriter
Zmiany w blokowaniu na X
Elon Musk wprowadza niespodziewaną i dość kontrowersyjną zmianę na platformie X (dawniej Twitter). Od teraz zablokowany użytkownik będzie miał dostęp do treści publikowanych przez osobę, która go zablokowała, choć nadal nie będzie mógł wchodzić z nią w bezpośrednie interakcje.
To zaskakująca decyzja, ponieważ blokada na innych platformach zwykle uniemożliwia dostęp do publikowanych treści. Co więcej, zmiany te mogą być niezgodne z regulaminami sklepów Google i Apple, które wymagają możliwości blokowania użytkowników. Nie wiadomo jeszcze, czy w związku z tymi restrykcjami X dostosuje swoje zasady, aby uniknąć usunięcia ze sklepów.
Anna Mantej – Specjalista ds. Social Media
Blue Sky – nowa konkurencja dla platformy X?
W ostatnich tygodniach coraz więcej użytkowników popularnej platformy X decyduje się na migrację w zupełnie nowe miejsce – na portal Blue Sky, który przyciąga użytkowników obietnicą większej kontroli nad prywatnością oraz możliwością lepszego dostosowania treści, które otrzymują. Jest to odpowiedź na rosnące obawy dotyczące algorytmów i zarządzania danymi na innych platformach.
Wzrost popularności Blue Sky można również przypisać rosnącemu zmęczeniu i niezadowoleniu użytkowników X, którzy poszukują świeższych, mniej toksycznych środowisk w obszarze social mediów. W odpowiedzi na te potrzeby Blue Sky rozwija funkcje, które umożliwiają użytkownikom większą personalizację i interakcję, co może zrewolucjonizować sposób, w jaki ludzie komunikują się online. Taka strategia, skupiająca się na użytkowniku, może dalej kształtować przyszłość mediów społecznościowych, czyniąc Blue Sky poważnym konkurentem na rynku.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media