Internet News #7

Internet News #7

Facebook wprowadza nowe emotikony reakcji

Reakcje “Lubię to!”, “Super”, “Ha ha”, “Wow”, “Przykro mi”, “Wrr” - doskonale są znane wszystkim użytkownikom Facebooka. W ostatnich dniach serwis społecznościowy zapowiedział wprowadzenie nowych reakcji “Care (zarówno przy wpisach, jak i w wiadomościach na Messengerze), mających na celu okazywanie wsparcia w czasie pandemii. Możemy spodziewać się fioletowego pulsującego serca w komunikatorze oraz buźki obejmującej serce. To kolejna świetna inicjatywa, która wprowadza trochę optymizmu w trudnym dla wszystkich czasie.

 

Patrycja Nalepa - Młodszy Specjalista ds. Social Media

Gotowe szablony postów na potrzeby aktualizacji dla klientów

Choć gospodarka ostatnio nieco zwolniła i wiele firm stanęło przed nieoczekiwanymi wyzwaniami, nie można stać w miejscu i biernie przyglądać się nowej rzeczywistości. Należy podejmować działania i zrobić wszystko, co się da, aby utrzymać przy sobie klientów i zachować z nimi dobre relacje. Tu z pomocą przychodzi Facebook, który zachęca do stałych interakcji z klientami poprzez publikowanie postów. Facebook przygotował gotowe, przyciągające uwagę szablony postów na potrzeby aktualizacji.

 

Do wyboru są grafiki do postów o tematyce: ‘Składanie zamówień’, ‘Kup online’, ‘Uzyskiwanie pomocy’, ‘Sprzedawaj karty podarunkowe’, ‘Okaż wdzięczność’. Na stronie https://www.facebook.com/business/boost/stay-connected-through-disruptions można również pobrać jedną z czterech przykładowych automatycznych odpowiedzi, na najczęściej zadawane przez klientów pytania, które można ustawić na swoim fanpage'u.

Aleksandra Wardach - Specjalista ds. Social Media

Darmowe reklamy w zakładce “Zakupy”

Google poinformowało o kolejnych działaniach podjętych w celu pomocy reklamodawcom w walce z ekonomicznymi konsekwencjami pandemii koronawirusa. Na przełomie kwietnia i maja, reklamodawcy korzystający z Google Merchant Center w Stanach Zjednoczonych będą mogli skorzystać z darmowych reklam w zakładce “Zakupy” - w ten sposób Google stara się zwiększyć ekspozycję produktów w wyszukiwarce, stymulując dzięki temu rynek. Po przeprowadzeniu testów za oceanem darmowe oferty mają być dostępne w pozostałych krajach do końca roku.

Wojciech Kasperczak - Team Leader Działu Google Ads

Reklama małej firmy za złotówkę na antenie TVN

W sytuacji związanej z koronawirusem jednymi z podmiotów najbardziej narażonych na straty są małe, lokalne firmy. Na reklamy telewizyjne – zwłaszcza na antenach takich gigantów jak TVN – do tej pory stać było tylko duże przedsiębiorstwa o zasięgu ogólnopolskim. Aby nieco wyrównać szanse i pomóc małym firmom, zainicjowano akcję TVN Pomagajmy sobie.

500 pierwszych zgłoszeń spełniających wymogi – wypełniony formularz i przesłany spot reklamowy – ma szansę na otrzymanie pakietu złożonego z reklamy online oraz emisji materiału video na kanale tematycznym Grupy TVN Discovery. Za kampanię, która standardowo warta jest 5 tysięcy złotych, uczestnicy akcji zapłacą jedynie symboliczną złotówkę.

Jak Instagram wspiera małe przedsiębiorstwa?

Obowiązek zamknięcia lokali gastronomicznych sprawił, że aby móc utrzymać się na rynku, restauracje musiały praktycznie w całości przestawić się na sprzedaż na dowóz. Instagram udostępnił nową funkcję, która ułatwia lokalom dotarcie do klientów chcących złożyć zamówienie online. Naklejka umieszczona w relacji na InstaStories po kliknięciu przenosi oglądającego na stronę partnera, skąd może zamówić jedzenie z dostawą pod drzwi. To banalnie proste, niedrogie rozwiązanie, które pomoże lokalnym restauratorom pokazać Klientom, że wciąż są dostępni, a przy tym idą z duchem czasu.

Zofia Balcer - Młodszy Copywriter 

NASA pozwala sprawdzić, co teleskop Hubble’a sfotografował w nasze urodziny

24 kwietnia minęło dokładnie 30 lat od umieszczenia teleskopu Hubble’a na orbicie okołoziemskiej. Z tej okazji NASA udostępniła na swojej oficjalnej stronie internetowej możliwość obejrzenia zdjęcia wykonanego przez urządzenie w dniu naszych urodzin. Po wejściu na stronę wystarczy wpisać swoją datę urodzenia, aby zobaczyć fotografię w wysokiej rozdzielczości wraz z informacjami dotyczącymi oglądanej mgławicy lub galaktyki.

Powyższe zdjęcie zostało wykonane 24 kwietnia 1991 roku i przedstawia pozostałość po supernowej nazywaną Pętlą Łabędzia.

Kampania Polpharmy i Mądrej Babci skierowana do seniorów

W czasie pandemii koronawirusa do grupy podwyższonego ryzyka należą przede wszystkim osoby starsze. To właśnie im dedykowana jest akcja #zostanwdomu rozpoczęta przez firmę farmaceutyczną Polpharma we współpracy z Beatą Borucką, znaną jako Mądra Babcia. Blogerka radzi, jak seniorzy mogą ciekawie spędzać czas społecznej izolacji, a jednocześnie dbać o serce i układ krążenia. Porady znajdziecie na blogu Mądrej Babci, a także w jej mediach społecznościowych.

Dawid Konieczka - Młodszy Copywriter