“Jeszcze będzie przepięknie” – manifest BNP Paribas
Tygodnie kwarantanny spowodowanej pandemią koronawirusa mijają jeden za drugim, a my coraz bardziej tęsknimy za powrotem do naszego codziennego życia, do tzw. “normalności”. Bank BNP Paribas, chcąc dać wszystkim nam nadzieję, stworzył kampanię “Jeszcze będzie przepięknie”.
Akcja ta została oparta na piosence zespołu Tilt o tym samym tytule, która stanowi podkład do inspirującego video przedstawiającego obecny świat – opustoszałe restauracje, boiska i ulice, a także utęsknioną normalność – koncerty, wydarzenia sportowe czy spotkania z bliskimi. “Jeszcze będzie normalnie” i tego się trzymajmy.
Katarzyna Hołowczak – Młodszy Copywriter
Więcej dla Ciebie – portugalska kampania reklamowa Lidla
Często mniej znaczy więcej. Tę zasadę wziął sobie do serca Lidl, który w wyemitowanych podczas pandemii COVID-19 spotach przedstawił przejeżdżające przez opustoszałe ulice Portugalii charakterystyczne niebieskie ciężarówki z żółtym logo. Zupełnie wyludnione miasto i brak jakiegokolwiek podkładu muzycznego – jedynie szum silnika samochodowego to element kampanii Więcej dla Ciebie (port. Mais para si).
W spotach widać te miejsca, które zazwyczaj są opanowane przez tłumy turystów – most Ponte Luís I w Porto oraz nadbrzeżne ulice stolicy Portugalii.
Joanna Kozłowska – Młodszy Copywriter
“In Poland we don’t say…”, czyli Polacy królują w social mediach
Polscy internauci wpadli na ciekawy pomysł na poćwiczenie kreatywności i nauczenie świata kilku wyrażeń w naszym języku. Trend "In Poland we don't say..." miał swój początek na Twitterze, ale szybko zaczął rozprzestrzeniać się w całym internecie. Polega on na tłumaczeniu typowych anglojęzycznych zwrotów czy powiedzeń za pomocą zabawnych odpowiedników z polskich piosenek, filmów, seriali lub mowy potocznej. Viralem szybko zainteresowały się też firmy, publikując na portalach społecznościowych swoje wersje zabawy nawiązujące do ich branży, usług czy produktów.
Izabela Konieczna – Specjalista ds. Social Media
#Hot16Challenge2 – artyści pomagają w walce z koronawirusem
Pierwsza akcja #Hot16Challenge rozpoczęła się w 2014 roku z inicjatywy rapera o pseudonimie Solar. Polegała ona na nagraniu piosenki z 16 wersami, a następnie nominowaniu kolejnych osób do wykonania zadania w ciągu 72 godzin. Wówczas był to sposób na promocję hip-hopu, a także dobrą zabawę zarówno dla uczestników, jak i internautów. Tym razem przyświeca jej jednak znacznie ważniejszy cel.
#Hot16Challenge2 jest bowiem zbiórką pieniędzy na wsparcie medyków w walce z koronawirusem. Artyści, którzy biorą w niej udział, wpłacają datki na rzecz służby zdrowia, jednocześnie zachęcając do przekazywania darowizn za pośrednictwem portalu Siepomaga.pl. W akcji wzięli dotąd udział tacy artyści jak Dawid Podsiadło, Paweł Domagała, Margaret, Fisz, Mata, Rosalie czy duet Taconafide.
Hanna Grochocka – Zastępca Team Leadera Działu Social Media