Niezależnie od tego, czy je kochasz, czy nienawidzisz – walentynki to święto konsumenckie, a dane pokazują, że w ostatnich latach ludzie kupują prezenty nie tylko dla partnerów, ale także dla siebie, członków rodziny, przyjaciół, pupili, a nawet współpracowników. Jeśli więc uważasz, że charakter Twojej marki nie pasuje do tego święta, być może nadszedł czas, aby ponownie przyjrzeć się swojej strategii marketingowej. Przeczytaj artykuł, aby przekonać się, co dzięki temu możesz zyskać oraz jak zainteresować obserwujących na Instagramie, Facebooku czy innych platformach społecznościowych w okresie walentynkowym!
Praktyczne sposoby na przyciągające uwagę treści na walentynki
Istnieje wiele pomysłów na to, jak przypomnieć odbiorcom o walentynkach, zachęcić ich do sięgania po dobra oferowane przez Twoją firmę, a także uczcić to wyjątkowe święto za pomocą treści w mediach społecznościowych. Sprawdź poniższe propozycje i dowiedz się, co zrobić, aby 14 lutego opublikować ciekawe oraz angażujące posty!
1. Uruchom promocję walentynkową na produkty lub usługi
Wiele marek uważa, że walentynki to świetny czas w roku na przeprowadzenie promocji w mediach społecznościowych. Dotyczy to w szczególności firm, których produkty stereotypowo nawiązują do tego święta. Mowa między innymi o słodyczach, biżuterii, ubraniach, perfumach czy kwiatach. Możesz się jednak zdziwić, ale kreatywne posty w social mediach pozwalają na utrwalanie pewnych skojarzeń u odbiorców.
Warto przemyśleć zatem profil swojej firmy oraz zidentyfikować, czy rzeczywiście nie masz możliwości promowania produktów lub usług na przykład jako prezenty bądź wspólne aktywności dla par. Twoje profile w mediach społecznościowych są doskonałym miejscem do udostępniania inspiracji dla wykorzystywania oferowanych dóbr podczas walentynek w ramach kampanii promocyjnych. Popularne opcje obejmują też oferowanie zniżek, organizowanie konkursów lub rozdawanie prezentów.
2. Promocje dla singli
Wydatki walentynkowe w ostatnich latach nie ograniczają się wyłącznie do kupowania upominków dla drugich połówek. Mnóstwo osób szuka też prezentów dla samych siebie, członków rodziny, przyjaciół i innych bliskich, więc nie zapomnij wziąć pod uwagę grupy singli, gdy będziesz przygotowywać posty w mediach społecznościowych.
Niektóre marki decydują tylko na taki rodzaj promocji, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Tworzą one treści i oferują produkty w kontekście antywalentynkowym. Kierują je do osób samotnych, które z różnych powodów nie lubią tego dnia. Istnieje nawet cały rynek prezentów mających negatywny stosunek do opisywanego święta, uwydatniających ironiczne podejście do niego oraz zdecydowanie odbiegających od typowego klimatu walentynek.
3. Pamiętaj, żeby użyć atrakcyjnych grafik i filmów
Wizualne aspekty są kluczowe w mediach społecznościowych. Pamiętaj zatem, żeby w postach walentynkowych używać żywych, ciepłych kolorów – na przykład czerwieni, różu, bieli – które od razu kojarzą się z miłością i są przyjemne dla oka. Grafiki mogą zawierać miłosne motywy, ale warto dodać do nich oryginalny twist związany z Twoją marką.
Materiały wideo to kolejny świetny sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców. Krótkie, dynamiczne klipy, które opowiadają historię lub pokazują zakulisowe przygotowania walentynkowych produktów – mogą zdecydowanie zwiększyć zaangażowanie, a także zachęcić do złożenia zamówienia w Twoim sklepie, odwiedzenia restauracji bądź rezerwację pobytu w hotelu.
4. Skłoń się ku tradycyjnym tematom miłosnym
Aby nadać walentynkom pozytywnego charakteru, zawsze warto w mediach społecznościowych skupić się na tradycyjnych tematach związanych z miłością. Takie działanie pozwoli na wzbudzenie emocji w odbiorcach, dzięki czemu oferta marki pozostanie dłużej w ich pamięci. Niezależnie od tego, czy Twoi odbiorcy świętują romantyczne chwile, czy nie – walentynki mogą być dobrą okazją do wypromowania siebie, produktów, jak również marki.
To idealny dzień, aby stworzyć najbardziej kiczowatą treść i nie szczędzić gier słownych. Ponieważ samo święto przez wiele osób jest uważane za tandetne oraz naciągane, możesz pozwolić sobie na żartobliwe opisy, a także hashtagi w postach publikowanych 14 lutego. Choć takie podejście w pozostałe 364 dni w roku może powodować przewracanie oczami – pamiętaj, że w walentynki jest jak najbardziej dozwolone.
5. Nawiązuj współprace i angażuj innych
Walentynki to świetny czas na współpracę z innymi markami lub influencerami. Spróbuj znaleźć partnerów, którzy pasują do Twojej estetyki oraz wartości marki, a następnie stwórz z nimi jedyną w swoim rodzaju kampanię walentynkową. Wspólne konkursy, promocje czy nawet stworzone razem produkty mogą przynieść obustronne korzyści w postaci zwiększenia liczby obserwujących oraz sprzedaży.
6. Niech będzie lekko i zabawnie
Na koniec postaraj się, aby planowane treści społecznościowe z okazji walentynek były lekkie i przystępne w odbiorze. Święto ma wiązać się z celebrowaniem miłości, dlatego najlepiej trzymać się pozytywnych, wesołych postów. Poważniejsze tematy zostaw na 15 lutego lub później, aby dać odbiorcom czas na przyjemności, żarty i beztroskie spędzenie czasu.
Badanie skuteczności kampanii po walentynkach
W prowadzeniu profili w social mediach kluczowe są badania i formułowanie wniosków na przyszłość. Nie zapomnij zatem podsumować swoich walentynkowych działań. Analiza tego, co się udało, a co mogło pójść lepiej, pomoże Ci w planowaniu przyszłych kampanii. Święta są znakomitym czasem na eksperymentowanie z treściami i strategiami, więc każde walentynki potraktuj jak okazję do nauki.
Pamiętaj, że najważniejsze w tworzeniu walentynkowych treści jest serce. Niech Twoje działania w mediach społecznościowych odzwierciedlają zatem autentyczność i prawdziwą chęć do budowania relacji z klientami. Udanych walentynek!