Google Ads to narzędzie wykorzystywane w marketingu internetowym. Dzięki możliwościom, jakie dostarcza najpopularniejsza, globalna wyszukiwarka, dotarcie do potencjalnych klientów wydaje się znacznie łatwiejsze niż kiedyś. Dobrze poprowadzona kampania Google Ads daje mierzalne efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie czy skoku wartości przeciętnego koszyka zakupowego. Jednak aby inwestycja w płatne reklamy miała sens, należy je odpowiednio skonstruować. W przypadku Ads chodzi między innymi o efektywne zarządzanie treścią komunikatu, który zobaczą użytkownicy po wpisaniu w okno wyszukiwarki słów kluczowych. Ograniczona liczba znaków w marketingu Google Ads wymaga kreatywności oraz czerpania z wiedzy na temat grupy docelowej i psychologii reklamy. Niezbędne jest także poznanie samego narzędzia.
Struktura tekstu dla Google Ads – tak łatwe, że aż trudne?
Skonstruowanie reklamy według wytycznych narzędzia jest stosunkowo proste: krótkie nagłówki, główna treść komunikatu i linki. Jednak gdy dochodzi limit znaków, duża konkurencja korzystająca z tego samego sposobu pozyskania klientów i kilka sekund, by przykuć uwagę odbiorcy, sprawa zaczyna się komplikować. Na szczęście jest parę metod, które możesz zastosować, aby zwiększyć skuteczność tekstu reklamowego. Aby je wykorzystać, pomyśl najpierw, jaki cel chcesz osiągnąć, inwestując w Google Ads, kim są Twoi odbiorcy z grupy docelowej oraz czym wyróżniasz się na tle konkurencji.
Magia liczb – przykuj uwagę i oszczędź znaki
Mózg człowieka w kontakcie z krótkim tekstem reklamowym (i nie tylko) wychwytuje to, co łatwiej zauważyć. Komunikat 40% taniej jest wyraźniejszy od duże obniżki cen, krótszy, a dodatkowo niezwykle konkretny. Klient nie musi zastanawiać się, co masz na myśli, pisząc duże obniżki i od razu zdecydować, czy promocja jest wystarczająco atrakcyjna. Podobnie działają wszelkie informacje związane np. z obsługą klienta. Otwarte całą dobę w przypadku reklam Google Ads przegra z serwis 24/7.
Słowa kluczowe w nagłówkach i treści – koniecznie!
Jeśli chcesz, aby klientowi pokazała się Twoja reklama, dostosuj słowa kluczowe tak, aby były spójne z ofertą, którą promujesz, hasłami wpisywanymi w wyszukiwarkę oraz oczekiwaniami użytkownika. Pamiętaj, że komunikat w Google Ads nie może wprowadzać w błąd i nie ma tu miejsca na ewentualny content gap. Dodatkowo zwróć uwagę na aktualność informacji. Klient skuszony promocją z reklamy, która skończyła się 2 dni wcześniej, nie tylko opuści Twoją stronę, ale prawdopodobnie już do Ciebie nie wróci.
Wyróżnij się
Tak, najprawdopodobniej Twoja konkurencja również zainwestowała w kampanię Google Ads, bo to popularne narzędzie do zwiększania ruchu na stronie czy wartości koszyka zakupowego. Z tego względu warto przed publikacją tekstu sprawdzić, co dokładnie opisują w Google Ads firmy z Twojej branży. Wsparcie całą dobę? Darmowy dowóz? A może wydłużona gwarancja? Przeanalizuj, co w Twojej ofercie jest takiego, czego nie ma konkurencja. Też proponujesz darmową dostawę, ale dodatkowo z wniesieniem towaru do mieszkania? Koniecznie o tym napisz! Kupując u Ciebie sprzęt, klient może oddać stary, a Ty zajmiesz się utylizacją? Nie zapomnij o tym wspomnieć!
Wezwanie do działania, czyli Call To Action
CTA to niezbędny element każdej reklamy Google Ads. Tak jak w przypadku tekstów na stronie internetowej kluczowe jest przekazanie klientowi, co powinien zrobić, aby skorzystać z usługi czy promocji oraz jaka korzyść stoi za podjęciem działania. Komunikat w kampanii Google Ads powinien być konkretny – unikaj zatem wszelkich ogólników typu kliknij czy sprawdź. Zamiast tego poinformuj klienta, co się stanie, jeśli to zrobi: wejdź i pobierz darmowego e-booka, kliknij i skorzystaj z promocji lub umów się na wizytę – gwarantujemy najszybszy termin w mieście.
Limit znaków oraz specyfika wymagań dotyczących reklam Google Ads odbiera pewną dowolność w stosowaniu skutecznych CTA. Zwykle umieszcza się je na końcu nagłówków czy w rozwinięciu razem z linkowaniem podstron.
Nie rób błędów – to ważne
Tworząc nagłówki czy rozwinięcie reklamy, zwróć uwagę na poprawność zapisu treści oraz wyeliminuj ewentualne literówki. Oprócz tego, że wyglądają nieprofesjonalnie i odstraszą potencjalnych klientów, to jeszcze algorytm Google może odrzucić taką kampanię. To samo dotyczy niepoprawnie/nadmiernie stosowanych znaków interpunkcyjnych, braku spacji czy nadużywania wielkich liter.
Wytyczne w zakresie jakości tekstów reklamowych i dozwolonych tematów zawsze warto sprawdzić w aktualnych informacjach umieszczonych na stronie Centrum Pomocy Google Ads.
Nie masz na to czasu? Skorzystaj z usług specjalistów!
Kampanie Google Ads cieszą się popularnością wśród firm z niemal każdej branży. To doskonały sposób na zwiększenie świadomości marki, podniesienie wskaźników konwersji czy wartości koszyka zakupowego. Jeśli nie chcesz sam zagłębiać się w tajniki algorytmów, współczynników i chwytliwych treści reklamowych – zleć to zadanie specjalistom.