,

? Koronatime – czy to dobry czas na optymalizację strony?

? Koronatime – czy to dobry czas na optymalizację strony?

Epidemia przyniosła ze sobą wiele zmian, ograniczeń i utrudnień w codziennym życiu każdego z nas. Koronatime zmusił większość przedsiębiorstw do zmiany planów i strategii oraz pokazał, jak ważna jest obecność w sieci – dla wielu firm digitalizacja to w tej chwili jedyny sposób na utrzymanie biznesu i nawiązywanie kontaktu z klientami. Co zrobić i jakie działania podjąć, aby nie tylko przetrwać ten trudny czas, ale też generować nowe leady? Odpowiednio wykonana, zoptymalizowana strona internetowa to konieczność – jeśli wcześniej nie poświęcałeś swojej stronie zbyt dużo uwagi, teraz jest na to doskonały moment!

Laptop na biurku - oferta e-marketingowa

Chcesz dostosować się do potrzeb swoich klientów i obecnej sytuacji na rynku? Musisz zadbać o czytelną, dobrze zoptymalizowaną i responsywną stronę internetową – samodzielnie lub z pomocą specjalistów. Podpowiem Ci, co zrobić, aby zwiększyć jej skuteczność, przystępność oraz wesprzeć sprzedaż produktów i usług.

Chatbot Messenger – sposób na automatyzację sprzedaży

Wiele firm w celu usprawnienia obsługi klienta decyduje się na wykorzystanie chatbotów. Chatbot Messenger to łatwa w konfiguracji aplikacja automatyzująca kontakt z klientem, która pozwala zachować płynność w komunikacji, personalizować wiadomości i pozytywnie wpływa na wzrost sprzedaży. Jest kilka narzędzi, dzięki którym stworzymy takiego bota. Jednym z nich jest Chatfuel – prosta, darmowa w wersji podstawowej platforma, która nie wymaga wiedzy na temat programowania. Wystarczy zalogować się do aplikacji za pomocą naszego konta na Facebooku, w ustawieniach wybrać stronę, na której chcemy wdrożyć bota, kliknąć 'connect to page' i gotowe! Wirtualnego asystenta warto też umieścić na stronie internetowej firmy. Jeśli strona oparta jest na WordPressie, można skorzystać z gotowej wtyczki np. Messenger Customer Chat.

Usługa chat.

Na uwagę zasługuję również wtyczka tawk.to, która umożliwia dialog na żywo z potencjalnymi klientami odwiedzającymi witrynę. Dzięki takiemu rozwiązaniu użytkownik może uzyskać ważne dla niego informacje bez konieczności używania telefonu. Myślisz o uruchomieniu usługi 'chat' na swojej stronie? W Internet Plus przygotujemy dla Ciebie odpowiednio skonfigurowany chat, który zwiększy konwersję i wpłynie na wzrost sprzedaży Twoich produktów oraz usług.

Optymalizacja obrazów na stronie

Zdjęcia to jeden z najważniejszych elementów na stronie, który może nawet przesądzić o jej sukcesie. Zadaniem odpowiednio dobranych grafik jest uzupełnianie treści, wywoływanie konkretnych emocji i tworzenie spójnego klimatu całej witryny. Zdjęcia powinny posiadać właściwy rozmiar i format pliku graficznego, trafne nazwy oraz opisy alternatywne. Dobrym narzędziem do optymalizacji zdjęć na stronie jest TinyPNG. To funkcjonalna platforma, na którą składa się np. strona internetowa, wtyczki do Photoshopa czy do WordPressa o nazwie Compress JPEG & PNG images pozwalająca na bezpłatną kompresję 500 zdjęć na miesiąc.

Chcesz przyspieszyć ładowanie strony internetowej? Wykorzystaj obrazy w formatach nowej generacji, czyli .webp. Pomocna może się tu okazać wtyczka WebP Express, dzięki której możemy zmniejszyć rozmiar pliku, nie ponosząc przy tym strat w jakości grafiki

Kopie zapasowe, czyli dodatkowe zabezpieczenie plików

Użytkownicy i administratorzy dzielą się na tych, którzy robią kopie zapasowe i tych, którzy będą je robili. Aby uniknąć utraty całej zawartości strony internetowej, warto zadbać o regularny backup strony – czyli kopię wszystkich plików i baz danych. Systematyczność w tworzeniu kopii to jedna z najważniejszych rzeczy – im częściej ją robisz, tym mniejsze ryzyko utraty zmian, nowych wpisów czy grafik. Do utworzenia kompletnej kopii polecam wtyczkę Duplicator, o której możesz dowiedzieć się więcej tutaj.

Zachęcam też do używania wtyczki UpdraftPlus WordPress Backup Plugin, jej największą zaletą jest możliwość przechowywania danych w chmurze np. Dysku Google, oraz automatyzacja procesu tworzenia kopii. Jedyne co musisz zrobić, to ustawić częstotliwość tworzenia kopii, zaznaczyć jakiego rodzaju pliki chcesz przechowywać i określić konkretny Dysk Google, z którym chcesz powiązać konto. Od teraz Twoja witryna będzie zabezpieczona przed utratą danych.

Laptop i kawa na stole

Call To Action – skuteczne wezwanie do działania

Wezwanie do działania to nic innego jak odpowiednia sekcja z przekierowaniem lub akcją do wykonania np. „Poznaj naszą ofertę, czy „Napisz do nas, aby poznać szczegóły”. Dzięki takim rozwiązaniom możemy poprowadzić klienta w miejsce, którym będzie zainteresowany. Ważne, by wezwanie do działania było odpowiednio dopasowane do treści. Łatwo zniechęcić klienta, jeśli będzie chciał dowiedzieć się o metodach masażu, a trafi od razu na cennik usług. Istotne jest także, aby to wezwanie do działania było przejrzyste i responsywne, a także dobrze współgrało z wyglądem strony.

Formularze kontaktowe – zwiększ swoje szanse na konwersję

Formularz to proste narzędzie, które umożliwia szybką komunikację. Dzięki niemu użytkownik ma możliwość złożenia zamówienia lub zadania pytania dotyczącego oferty. Ważne, aby formularz kontaktowy był jak najbardziej intuicyjny i przyjazny dla internautów. Pamiętajmy też o zasadzie – im krótszy formularz i mniej pól do wpisywania informacji, tym lepiej.

Dawno nie otrzymałeś wiadomości z formularza kontaktowego? Zacznij od sprawdzenia folderu spam, niestety niektóre serwisy e-mail mogą potraktować wiadomość jako niechcianą. Problem może leżeć po stronie ustawień wtyczki.

Sprawdzanie ustawień formularza na przykładzie wtyczki Contact form 7:

Sprawdź, czy wypełniono poprawie pole adresata poczty e-mail z formularza oraz e-mail nadawcy. Powinien to być adres e-mail założony do wysyłki poczty w domenie strony internetowej np. – automat@nazwadomeny.pl. Zbadaj, czy wszystkie pola są dobrze wypełnione – jeśli ustawienie jest błędne, powinien pojawić się stosowny komunikat. Warto również użyć wtyczki do ustawień serwera SMTP np. WP Mail SMTP by WPForms. Aby poprawnie ją skonfigurować, będziesz potrzebował danych dostępowych do hostingu. Należy utworzyć e-mail służący do wysyłki maili z formularza np. automat@nazwadomeny.pl, następnie wypełnić odpowiednimi danymi stronę konfiguracyjną wtyczki. Dzięki temu, e-maile nie powinny trafiać już do folderu spam.

Osoba pisze na laptopie

Kiedy wykonać aktualizację?

Aktualizacje CMS-a i wtyczek najlepiej przeprowadzać w nocy, w czasie najmniejszego ruchu na stronie. W przypadku problemów technicznych Twoi klienci prawdopodobnie nie zauważą, że witryna była aktualizowana. Co ważne wtedy też serwery są najmniej obciążone, co zmniejsza ryzyko komplikacji.

Szczególnie w dobie pandemii warto zadbać o poprawę efektywności strony internetowej w celu spełnienia potrzeb użytkowników, uzyskania lepszej widoczności w Google i zwiększenia sprzedaży. Poświęć ten czas na odmianę wizerunku marki lub zleć optymalizację strony specjalistom. Sprawdź, ile możesz zyskać dzięki prostym działaniom i inwestycjom.