Mówi się, że stanie w miejscu oznacza cofanie się. Teraz kiedy świat ogarnięty jest pandemią i gospodarczymi wyzwaniami, tym bardziej należy wypatrywać jaśniejszej przyszłości. W końcu przecież ten czas minie, a świat ponownie ruszy z miejsca, by funkcjonować jak dawniej. Z tego artykułu dowiesz się, dlaczego – wbrew pozorom – to bardzo dobry moment na wdrożenie przemyślanych działań SEO.
Wykorzystaj pandemię do rozwoju biznesu
Ze względu na społeczną izolację, która ma na celu zapobieganie rozprzestrzenianiu wirusa, wszyscy ograniczamy wyjścia z domu, częściej decydując się przy tym na zakupy internetowe. Szczególnie jest to zauważalne w dużych sklepach online, w których czas wysyłki produktów wydłużono nawet do 10 dni, a oprócz zwielokrotnionej liczby zamówień problemem jest też brak wystarczającej ilości towaru. Wyzwania, z którymi mierzą się duże sklepy internetowe, to ogromna szansa dla mniejszych podmiotów – w tym dla Twojego biznesu. Posiadając na stanie określony asortyment, a przy tym oferując wysyłkę w ciągu doby, stajesz się poważną konkurencją dla gigantów ze swojej branży. Musisz jedynie dotrzeć do potencjalnie zainteresowanych kupnem odbiorców.
Pozycjonowanie Twojego sklepu lub strony WWW to działania, których efekt będzie utrzymywał się nie tylko w czasie pandemii, ale także po powrocie do normalności. Wiele firm – zarówno małych, jak i dużych – staje obecnie przed trudnymi wyzwaniami. Mądry przedsiębiorca nie tylko dostosowuje ofertę do dynamicznie zmieniających się potrzeb rynku, ale także gotów jest przejąć część klientów swoich największych konkurentów. Niezależnie od rozmiaru firmy, Ty także możesz to osiągnąć, wykorzystując potencjał działań marketingowych. Okres pandemii to wbrew pozorom dobry moment, aby wzmocnić swoją pozycję na rynku, a nawet wyprzedzić konkurencję. Jeśli więc chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy w sieci i osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google – skontaktuj się z nami, wspólnie wybierzemy najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.
Konkurencja nie śpi
Musisz wziąć pod uwagę to, że Twoi konkurenci – podobnie jak Ty – zdecydowali się zainwestować większe budżety w działania z zakresu pozycjonowania i tym samym wykorzystać obecną sytuację na rynku. Robot Google wykrywa, że strona WWW jest na bieżąco aktualizowana, co bardzo korzystnie wpływa na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Nie pozwól, by szeroko zakrojone działania konkurencji odbiły się na Twoim biznesie. Dotrzymaj rywalom kroku, a nawet wyprzedź ich, stawiając na skuteczne sposoby na zwiększenie widoczności w sieci.
Dlaczego nie warto rezygnować z pozycjonowania?
Pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego to długotrwały proces – na pożądane wyniki nierzadko trzeba pracować kilka miesięcy lub nawet lat. Redukując wydatki i decydując się na przykład na wstrzymanie działań SEO, możesz przyczynić się do utraty widoczności będącej efektem pracy wielu specjalistów. Jakakolwiek przerwa w pozycjonowaniu skutkuje całkowitym spadkiem osiągniętych wyników. Nie pozwól, by cała praca poszła na marne, a przede wszystkim – by za jakiś czas nie musieć rozpoczynać działań od zera. Bycie konsekwentnym to sekret skutecznego marketingu internetowego.
Wykorzystaj czas na rozbudowę strony
W czasie pandemii i społecznej izolacji każdy z nas zmuszony jest do spędzania czasu w domu. Praca zdalna pozwala codziennie zaoszczędzić nawet kilka godzin, które należy produktywnie wykorzystać. Aby konsekwentnie dążyć do osiągnięcia jak najlepszych pozycji w wynikach wyszukiwania, świetnym pomysłem jest rozbudowa strony. Być może wcześniej w natłoku obowiązków trudno było znaleźć na to czas, a przecież stale rozwijasz swoją ofertę, dostosowujesz się do dynamicznie zmieniającego się rynku. Właśnie teraz – zamiast nudzić się w domowym zaciszu – wykorzystaj wolny czas na pracę nad dodaniem nowych podstron, produktów, usług, nie zapominając przy tym o szczegółowych, wartościowych opisach nasyconych frazami kluczowymi. To działanie, które skutecznie przyczyni się do wzrostu widoczności Twojej strony.
Stwórz unikalne opisy produktów
Prowadzisz sklep internetowy i wcześniej trudno było znaleźć czas na stworzenie opisów produktów? A może nie zdawałeś sobie sprawy z tego, jak istotna jest unikalna treść? Jeśli podczas budowy sklepu skopiowałeś teksty ze strony producenta, to jest doskonały moment, żeby to zmienić. Treść pożyczona z innej witryny to nic innego jak plagiat, czyli duplikacja treści – nawet jeśli właściciel strony udzielił Ci pozwolenia na korzystanie z jej zasobów. Google wykrywa zewnętrzne duplikaty i przez to gorzej traktuje Twoją stronę, przypisując jej znacznie słabsze pozycje. Trudno mówić o skutecznych działaniach SEO, jeśli nie pozbędziesz się treści skopiowanych z innych stron – to kwestia priorytetowa.
Jeśli w końcu masz więcej czasu, koniecznie poświęć go na stworzenie unikalnych opisów produktów albo zleć redakcję profesjonalnym copywriterom. Teksty te nie tylko zachęcają Google do pokazania Twojej strony na atrakcyjniejszej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale także mogą skłonić klienta do skorzystania z oferty i złożenia zamówienia.
Załóż bloga z praktycznymi poradami
Różnego rodzaju punkty usługowe zostały zamknięte do odwołania, a w trudnej sytuacji znalazły się między innymi salony kosmetyczne i fryzjerskie. Jednak fakt, że przez jakiś czas niemożliwe jest świadczenie usług, wcale nie oznacza, że należy w całości wstrzymać działalność. Wykorzystaj wolny czas na działania marketingowe, które nic nie kosztują. Uruchomienie bloga wymaga jedynie stworzenia osobnej sekcji na stronie WWW oraz regularnego dodawania merytorycznych artykułów z ciekawymi wskazówkami i poradami. Pamiętaj, by nie kopiować tekstów z innych stron – pisz samodzielnie lub skorzystaj ze wsparcia copywriterów.
Jeżeli zastanawiasz się, o czym pisać na firmowym blogu, sprawdź, czego szukają użytkownicy Google. W ostatnim czasie wzrasta ilość przykładowych zapytań: jak obciąć włosy męskie w domu, jak ściągnąć hybrydę, jak w domu wyregulować brwi, jak zdjąć sztuczne rzęsy, a nawet jak w domu ostrzyc yorka. Wykorzystaj w artykułach tego typu frazy i zwiększ szanse na to, by poszukujący porad użytkownicy trafili właśnie do Ciebie. Blog pomaga zwiększyć ruch na stronie, a przy okazji pozyskać nowych klientów, którzy skorzystają z Twojej oferty, kiedy ponownie otworzysz salon, studio czy pracownię. Dobrym pomysłem jest również zaoferowanie sprzedaży online produktów, które dostępne są w Twoim punkcie usługowym lub voucherów do wykorzystania po otwarciu salonu.
Zainwestuj w nową stronę internetową!
Jeżeli strona Twojej firmy stworzona została wiele lat temu przy wykorzystaniu przestarzałej technologii Flash, jest nieresponsywna lub oparto ją na modelu one page, najwyższy czas postawić na nowoczesność oraz możliwości związane z działaniami SEO. To doskonały moment na budowę nowej strony – czytelnej, intuicyjnej, a przede wszystkim responsywnej. Oznacza to, że oprócz klasycznej wersji na przeglądarki komputerowe, stworzona zostaje także wersja na urządzenia mobilne. Inne wymiary i sposób obsługi wymaga zastosowania odpowiedniego dopasowania poszczególnych elementów witryny – tak, aby przeglądanie jej na smartfonie lub tablecie było tak samo komfortowe, jak na laptopie.
Obecnie większość ruchu pochodzi z urządzeń mobilnych, a Google przy ocenianiu jakości witryny i ustalaniu rankingu wyników bierze pod uwagę właśnie mobilną wersją, a nie desktopową. Z tego powodu strony, które nie mają wersji na smartfony lub tablety, mają znikome szanse na pojawienie się w TOP10, a nawet TOP50 wyszukiwań.
Konsekwentne działania kluczowe dla funkcjonowania biznesu
Choć obecnie na przerwę w różnego rodzaju działaniach zdecydowało się wielu przedsiębiorców, pauza w marketingu internetowym może przynieść więcej strat niż pożytku. Pandemia wkrótce minie, a nasze życie wróci do normy – nie chcesz przecież rozpoczynać całego procesu pozycjonowania od początku. Kontynuuj prace z zakresu SEO, aktualizuj stronę, pisz bloga – bądź widoczny w sieci z pomocą specjalistów z Internet Plus.