Reklama dźwignią handlu. To stwierdzenie jest dzisiaj o wiele bardziej aktualne niż kilka, kilkanaście lat temu. Doskonale wiedzą o tym właściciele biznesów, którzy chcą zarządzać świetnie prosperującymi przedsiębiorstwami generującymi satysfakcjonujące zyski. Jak obecnie należy podchodzić do reklamy, aby przynosiła rezultaty zgodne z założonymi celami?
Reklama jako narzędzie długoterminowego sukcesu firmy
Sama obecność Twojej firmy na rynku nie wystarczy. Nawet największe światowe marki co roku wydają na marketing miliony złotych, mimo że ich logo i towary są doskonale znane większości konsumentów. Dlaczego to robią? Odpowiedź jest prosta. Chcą dotrzeć do jak największej liczby osób potencjalnie zainteresowanych produktem lub usługą, maksymalizować wolumen sprzedaży, długoterminowo zakorzenić się w pamięci odbiorców, aktywnie utrzymać ich uwagę oraz wzmocnić pozytywne relacje z klientami. A to tylko niektóre z funkcji, jakie od wielu lat w przestrzeni publicznej spełnia reklama.
Formy promocji dawniej a dziś
Sposobów na dotarcie do szerokiego grona odbiorców na rynku jest naprawdę dużo. Nie tak dawno prym wiodły:
- reklamy w telewizji i radiu,
- reklamy prasowe,
- ulotki, broszury, wizytówki,
- plakaty, billboardy,
- materiały POS (point of sale).
Tradycyjne formaty są nadal chętnie wykorzystywane przez reklamodawców i nie należy dewaluować ich potężnej siły oddziaływania. Nie ulega jednak wątpliwości, że dziś zdecydowana większość aktywności w zakresie promocji oraz komunikacji marki z klientem przeniosła się do internetu i cyfrowej rzeczywistości. Nikogo już nie dziwią bannery bądź okienka pop-up w przeglądarkach internetowych, aplikacjach czy na stronach WWW, jak również posty sponsorowane w mediach społecznościowych. Reklama wyświetlająca się na Facebooku, Instagramie, Messengerze, YouTube, TikToku lub LinkedInie jest wręcz codziennością.
Planowanie promocji w sieci – od czego zacząć?
Jako odpowiedzialny, doświadczony oraz rozeznany w aktualnych trendach właściciel biznesu zapewne dążysz do wyprzedzenia licznej konkurencji na rynku. Nie możesz więc ignorować faktu, że Twoja firma potrzebuje w tej chwili nowoczesnej, niskobudżetowej i precyzyjnie dopasowanej do grupy docelowej kampanii reklamowej, która pomoże uzyskać większe wpływy, a także długofalowo zadomowi się w świadomości klientów.
Przystępując do działania promocyjnego w internecie, możesz planować osiągnięcie różnych celów, na przykład sprzedażowego, wizerunkowego, informacyjnego bądź edukacyjnego. W zależności od zamiarów na początek warto zastanowić się nad wyborem optymalnej formy reklamy i miejsca promocji Twojego biznesu. Na tym etapie należy uwzględnić też między innymi koszty projektowania, realizacji oraz emisji kampanii. Poza tym trzeba określić grupę odbiorców, dostępne nośniki, typy i formaty reklamowe, szacunkowy zasięg promocji, jak również przystępne metody analizy efektów działań.
Zalety reklamy w social mediach
Zastanawiasz się, jaka forma promocji będzie lepsza dla Twojej marki? Co skuteczniej przyciągnie uwagę odbiorców – spot w telewizji, lokowanie produktu w audycji radiowej, ogromny billboard w centrum miasta, a może… uruchomienie kampanii w social mediach? Poznaj 6 powodów, dla których reklama na Facebooku i Instagramie ma przewagę nad tradycyjnymi kanałami promocji Twojego biznesu.
- Niższe koszty kampanii
Jeśli z różnych powodów nie chcesz lub nie możesz przeznaczyć zbyt dużych środków finansowych na promocję – wybierz Facebook Ads. System pozwala na tworzenie reklam zarówno na Facebooku, jak i Instagramie, przy czym stanowi jedno z najtańszych oraz najskuteczniejszych rozwiązań dostępnych obecnie na rynku marketingu internetowego. Dysponując budżetem kilkudziesięciu złotych, możesz bez obaw uruchomić kampanię, która wyświetli się określonym użytkownikom na ich urządzeniach. Optymalizacja kosztów to z perspektywy wielu przedsiębiorców kluczowy parametr projektowania szeroko rozumianych działań promocyjnych, dlatego Facebook Ads cieszy się tak dużą popularnością. - Większy zasięg
Za relatywnie niewielkie środki możesz dotrzeć do naprawdę dużej grupy odbiorców chętnych kupić Twój produkt czy skorzystać z usług Twojej firmy. Kilkadziesiąt złotych wystarczy, aby wyświetlić reklamę setkom lub nawet tysiącom osób. Jeśli dodatkowo odpowiednio doprecyzujesz grono swoich odbiorców, możesz zwiększyć zasięg emitowanej reklamy, nie przepalając budżetu na użytkowników, którzy nie są zainteresowani ofertą Twojej firmy. - Precyzyjne targetowanie
W Facebook Ads sam wyznaczasz grupę docelową i decydujesz, komu chcesz pokazać swoją reklamę. Możesz ustalić konkrety, takie jak obszar emisji kampanii, czas trwania promocji oraz wiele, wiele więcej. Ponadto jeśli zależy Ci na wyeksponowaniu marki wśród na przykład użytkowników zainteresowanych motoryzacją, znajdujących się w danym mieście, a nawet dzielnicy – bez trudności zrobisz to dzięki systemowi Facebook Ads. - Przystępność narzędzi
Reklamę na Facebooku i Instagramie możesz zrealizować samodzielnie w bardzo łatwy sposób z poziomu przeglądarki internetowej lub smartfona. Facebook Ads udostępnia bezpłatne rozwiązania – przycisk “Promuj post” czy Menedżer Reklamy, które potrafią przynieść wiele korzyści. W przypadku drugiego narzędzia umiejętne wykorzystanie zaawansowanych opcji targetowania oraz cyfrowych koordynatów daje znakomite możliwości realizacji zarówno podstawowych, jak i bardziej skomplikowanych kampanii. - Możliwość wprowadzania zmian i poprawek w trakcie trwania kampanii
Reklamę możesz dowolnie testować i modyfikować tak długo, aż wynik kampanii będzie dla Ciebie zadowalający. Nawet jeśli popełniłeś błąd w początkowych ustawieniach kampanii i po pewnym czasie zauważyłeś literówkę w treści posta, nagłówku lub na grafice – wystarczy krótka chwila, aby wprowadzić zmiany lub poprawki. Korekta nie jest już tak łatwa do zrobienia w przypadku setek ulotek albo plakatów z błędem w postaci niepoprawnego adresu czy numeru telefonu. Często bywa również niemożliwa bądź wiąże się z dodatkowymi, nieplanowanymi kosztami. - Pomiar i analiza aktywności reklamowych w czasie rzeczywistym
Dzięki rozbudowanym, a także łatwo dostępnym raportom w czasie rzeczywistym, przez cały okres emisji reklamy możesz śledzić wyniki oraz skuteczność prowadzonej kampanii. Odwiedzając odpowiednią sekcję w panelu, szybko i wygodnie skontrolujesz cenne parametry emitowanego komunikatu, takie jak:- zasięg,
- liczba wyświetleń komunikatu lub strony docelowej,
- częstotliwość oglądania reklamy,
- kliknięcia linku,
- CTR (click through rate),
- CPC (cost per click),
- CPM (cost per mille),
- CPA (cost per action),
- CTR (click through rate),
- ROAS (return on ad spend),
- wartość konwersji,
- pozyskane kontakty,
- inna podejmowana przez odbiorców aktywność.
To jednak tylko kilka najistotniejszych wskaźników, które warto na bieżąco obserwować i analizować. Dzięki nim dowiesz się, czy Twoja reklama jest atrakcyjna dla odbiorców oraz, czy przynosi spodziewane rezultaty. Dbając o jej wysoką jakość, szybciej osiągniesz cele biznesowe, w tym wzmocnisz wizerunek marki na rynku, skierujesz wartościowy ruch na stronę internetową, podniesiesz aktywność pod postami, zwiększysz liczbę konwersji i pozyskasz nowe kontakty.
Reklama w social mediach filarem rozwoju biznesu
W 2023 roku trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez przemyślanych, precyzyjnie zaplanowanych i skutecznie wdrażanych działań promocyjnych. Szeroko pojęta reklama, w tym reklama internetowa to core każdego przedsiębiorstwa pragnącego wyróżnić się na rynku i prowadzić satysfakcjonującą sprzedaż usług oraz towarów.
Nieważne, czy zarządzasz małą firmą dopiero rozwijającą swój potencjał, dużym przedsiębiorstwem z ugruntowaną pozycją w branży, czy rozbudowaną korporacją znaną na całym świecie – dbanie o obecność firmy w cyfrowej przestrzeni reklamowej stanowi obowiązkowy punkt codziennego harmonogramu.