Każdy miesiąc to 1,000,000,000 nowych zapytań w Google Maps. Szkoda nie wykorzystać tak ogromnego potencjału – to najlepszy sposób na to, by dać się znaleźć nowym klientom. Niezależnie od branży czy charakteru działalności musisz do nich dotrzeć i udostępnić informacje o swojej firmie – a przede wszystkim zaprezentować się od jak najlepszej strony. Wizytówka najbardziej przydatna jest dla lokalnych przedsiębiorców – na przykład tych o podobnej ofercie, którzy przewagę nad konkurencją mogą budować właśnie na swojej atrakcyjnej lokalizacji. Warto pamiętać o tym, że jest to doskonały sposób na budowanie zaufania – jeżeli nie ma Cię w Google, to czy można Ci zaufać?
Co musi się znaleźć w wizytówce Twojej firmy?
Zadaniem wizytówki jest zaprezentowanie potencjalnemu klientowi niezbędnych informacji na temat Twojej działalności. Najważniejsza jest pełna, prawdziwa nazwa firmy – oprócz tego niezbędny jest również rzeczywisty adres siedziby oraz główny telefon firmowy. Pamiętaj, aby nie wprowadzać użytkowników w błąd – widząc sprzeczne informacje w internecie i na miejscu zniechęcą się oni do korzystania z Twoich usług. Tworząc wizytówkę w Google Moja Firma, określ profil działalności oraz dodaj adres swojej strony internetowej. Wszystkie te elementy pozwolą klientom znaleźć Cię na mapie.
Jak się zaprezentować w wizytówce Google?
Pierwsze wrażenie robi się tylko raz i należy zadbać o to, by było ono możliwie jak najlepsze. Nie zachęcisz potencjalnych klientów do odwiedzenia Twojej siedziby, jeżeli nie zamieścisz ani jednego zdjęcia czy informacji na temat godzin pracy. To bardzo ważne z perspektywy klienta, ponieważ ułatwia mu to dotarcie do firmy. Fotografie w wizytówce mogą przedstawiać siedzibę z zewnątrz i wewnątrz, pracowników czy przebieg pracy. Dzięki temu użytkownik pozna Cię jeszcze zanim do Ciebie przyjdzie. Jeżeli prowadzisz na przykład pracownię fryzjerską, klient przed jej odwiedzeniem będzie chciał sprawdzić nie tylko jak do niej trafić, ale też jak wygląda w środku, a przede wszystkim – co w pełni zrozumiałe – będzie chciał zobaczyć Twoje dotychczasowe realizacje.
Bądź stale aktywny i widoczny
Użytkownicy mniejszym zaufaniem obdarzają firmy, które są albo nieobecne w internecie, albo ich obecność ogranicza się do nazwy oraz adresu na mapie. Im więcej informacji podasz, im bardziej przybliżysz internautom swoją działalność – i im bardziej aktywny będziesz, tym większa szansa, że wybiorą właśnie Twoje usługi. Aktualizuj na bieżąco godziny otwarcia – jeżeli wybierasz się na urlop, zaznacz w Google Moja Firma, że w danych dniach pracownia, salon lub warsztat jest nieczynny. Dodawaj zdjęcia, ale także filmy – chwal się swoimi dotychczasowymi realizacjami, pokaż potencjalnym klientom, że jesteś dobry w tym, co robisz. Publikuj wpisy – informuj o atrakcyjnych promocjach czy nowych produktach w ofercie. Odpowiadaj w sekcji Pytania i odpowiedzi, angażuj się w interakcję z użytkownikami, dziękuj za opinie oraz recenzje.